Chcesz być prezydentem, mów o zdrowiu

Udostępnij:
Tak zadecydowali ankietowani przez Millward Brown. Zdaniem ankietowanych najważniejszym tematem kampanii prezydenckiej powinna być sytuacja w służbie zdrowia, następnie kwestie emerytalne - reforma ZUS, wiek emerytalny i polityka prorodzinna.
Zdaniem większości ankietowanych najważniejszym tematem powinna być służba zdrowia. Ogółem 30 proc. respondentów odpowiedziało, że to właśnie jest dla nich istotny wątek kampanii. Najbardziej znaczące jest to dla osób starszych - odpowiedziało tak 38 proc. ankietowanych w wieku powyżej 60 lat.

Na trzecim miejscu kluczowych tematów społecznych jest polityka prorodzinna, wskazana przez 15 procent uczestników sondażu. W tym przypadku szczególnie często są to ludzie młodzi: 25 proc. badanych w wieku 25-34 lat i 21 proc. w wieku 35-44 odpowiedziało, że to właśnie pogląd kandydatów na te sprawy jest najbardziej interesujący.

Ważne dla wyborców są emerytury i reforma ZUS, które pojawiły się na drugim miejscu.
Na razie udział w wyborach zapowiedziało 67 proc. pytanych. 22 proc. nie poszłoby do urn. Pozostali jeszcze nie wiedzą, czy zagłosują 10 maja. Na podstawie tych deklaracji Millward Brown szacuje frekwencję na 58 proc.

Sondaż Millward Brown dla TVN24 przeprowadzony został 2 marca br.
 
© 2024 Termedia Sp. z o.o. All rights reserved.
Developed by Bentus.