Strona główna Prezentacje O konferencji Rejestracja uczestników Program Zakwaterowanie Kalendarium zdarzeń edukacyjnych Powrót do Termedia.pl
Strona główna
II FORUM MARKETINGU I PR W OCHRONIE ZDROWIA
Strategie komunikacji liderów rynku ochrony zdrowia
22–23 września 2011 r., Warszawa

Podczas I Forum Marketingu i PR w Ochronie Zdrowia eksperci PR oraz marketingu przedstawili kilkudziesięciu uczestnikom wiedzę z zakresu podstaw organizacji działu marketingu i PR. II edycja wydarzenia skupi się przede wszystkim na praktycznych warsztatach z zakresu kreowania strategii komunikacji wewnętrznej oraz zewnętrznej (z mediami, władzami lokalnymi oraz firmami farmaceutycznymi).

2 dni tegorocznego Forum wypełniają szczelnie warsztaty dla uczestników, zajęcia w formie case study oraz dyskusje. Do tego – w samym sercu Warszawy, w komfortowej Sali szkoleniowej Centrum Zielna.

W pierwszym dniu zaproszeni goście będą szeroko omawiać inicjatywy i aktywności, które z jednej strony są podstawą działań PR w placówkach ochrony zdrowia, z drugiej strony są często zaniedbywane lub nieskutecznie realizowane. Zagadnienie funkcjonowania placówek medycznych w sieci omówi lek. Michał Feldman, twórca cieszącego się ogromną popularnością portalu dla lekarzy Konsylium24. O tym, jak właściwie komunikować się z otoczeniem opowie dr Rafał Mrówka ze Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie. Na tej podstawie charyzmatyczny menedżer szpitala – Michał Ekkert – podpowie, w jaki sposób dyrektor powinien budować wizerunek placówki oraz przyciągać media. Następnie znany socjolog Uniwersytetu Warszawskiego – dr Tomasz Sobierajski – podzieli się spostrzeżeniami ze szkoleń dla lekarzy i wskaże, gdzie najczęściej personel medyczny popełnia błędy w pracy z pacjentem.

Uczestnicy dowiedzą się także, jak przygotować i zrealizować kampanię zaangażowaną społecznie oraz gdzie szukać funduszy i jak przekonać sponsorów do zaangażowania się w akcje np. profilaktyki. Współpraca placówki medycznej z fundacją może przynieść wiele korzyści dla wszystkich stron, włącznie z pacjentem. Warunkiem jest jednak określenie zasad współpracy, znajomość wzajemnych oczekiwań oraz ciekawie realizowane pomysły. Przedstawiciele czołowych w Polsce fundacji opowiedzą, jak to zrobić. Dzień zakończy specjalny warsztat Prezes Gdańskiego Wydawnictwa Psychologicznego – dr Elżbiety Zubrzyckiej – który pomoże zrozumieć mechanizmy motywacji i potrzeb pacjentów.

Z kolei piątek zdominują zagadnienia mediów i komunikacji wewnętrznej. Dla tych przedstawicieli placówek, którzy stoją przed zadaniem uatrakcyjnienia oferty, przyciągnięcia pacjentów i umocnienia pozycji konkurencyjnej na rynku, dr Marzena Kowalska z LUX MED przygotowała dużą porcję praktycznych porad, którą podzieli się podczas godzinnego wykładu.

O tym, jakimi prawami rządzi się telewizja oraz jak przygotować się do wizyty reportera opowie Michał Bebło z popularnego programu „Interwencja” (POLSAT). Relacje z wydarzeń w placówkach medycznych goszczą nieraz w programach informacyjnych. O mechanizmach i zasadach zaistnienia w telewizji opowie Jerzy Modlinger, kierownik „Teleexpressu” (TVP1). Temat, z perspektywy mediów drukowanych, będzie kontynuować Agnieszka Katrynicz – dziennikarka czasopisma Menedżer Zdrowia. Zasady budowania przyciągającego uwagę pacjentów tzw. fan page w serwisie Facebook zaprezentuje Maciej Kuźma z LUX MED. To właśnie „Zdrowie w stylu LUX MED” eksperci uważają za najlepiej zrealizowaną i prowadzoną stronę dla fanów w portalu społecznościowym Facebook. Zwrócimy też uwagę na to, jak wzmocnić obsługę pacjenta w tak newralgicznym punkcie, jak rejestracja. Rzecznik Prasowy „Krakowskiego Pogotowia Ratunkowego” – Barbara Grzybek Korgól – podczas autorskiego warsztatu podsunie pomysły na oryginalne inicjatywy prozdrowotne i ich finansowanie. Dobrze zorganizowany dział PR jest zawsze przygotowany na sytuację kryzysową. Dlatego II edycję Forum zakończy warsztat Eweliny Nazarko-Ludwiczak, znanego eksperta PR medycznego. Podpowie, w formie praktycznego case study, jak przygotować się i stawić czoła sytuacjom kryzysowym.

Ponadto wśród uczestników Forum rozlosujemy 10 książek Gdańskiego Wydawnictwa Psychologicznego oraz bezpłatny udział w III edycji Forum.

Organizatorem wydarzenia jest Czasopismo Menedżer Zdrowia we współpracy z Ogólnopolskim Systemem Ochrony Zdrowia.
PATRONATY
MEDIALNE