Zaproszenie O konferencji Program Komitet Naukowy Streszczenia Sesja plakatowa Warsztaty Spektakl teatralny Rejestracja uczestników Zakwaterowanie Relacja z poprzednich konferencji Powrót do Termedia.pl
Program

Piątek, 21 września
10:00 — 11:30Otwarcie
10.05 — 10.45Wykład plenarny: prof. H. Jaklewicz – Badania longitudinalne w autyzmie (prowadzący dr L. Popek)
10.50 — 11.30Wykład plenarny: prof. E. Pisula – Trudności diagnostyczne w autyzmie (prowadzący dr hab. F. Rybakowski)
11:30 — 11:45Przerwa na kawę
11:45 — 13:15Sesja 1. Autyzm – etiopatogeneza – dr A. Bryńska, dr A. SłopieńSesja 2. Nowe doniesienia – dr M. Pilecki, dr C. Żechowski 
11.45 — 12.05Autyzm w społeczeństwie – perspektywa NGO – dr M. WroniszewskiSprawności społeczne w ontogenezie dziecka z zaburzeniami rozwoju – aplikacje diagnostyczno-terapeutyczne – dr J. Panasiuk, dr M. Kaczyńska-Haładyj  
12.05 — 12.25Genetyka i neurobiologia autyzmu – dr A. SłopieńOcena fluencji słownej u dzieci i młodzieży z zaburzeniami lękowymi oraz zespołem nadpobudliwości ruchowej – dr M. Dąbkowska 
12.25 — 12.45Badania biomarkerów w autyzmie – dr A. Rozetti-SzymańskaDestrukcyjne Ja– struktura obrazu siebie a formy zachowań destrukcyjnych w postaci skrajnych aktów agresji lub autoagresji u dorastających dziewcząt – doniesienie z badań – mgr K. Sitnik-Warchulska, mgr E. Stachowiak, prof. UJ dr hab. B. Pilecka 
12.45 — 13.05Całościowe zaburzenia rozwoju w klasyfikacji DSM-V – dr A. Bryńska, prof. T. WolańczykSytość i głód – przemiany adolescencji we współczesnej Polsce – dr C. Żechowski
 
13.05 — 13.15Dyskusja
13:15 — 14:00Lunch
14:00 — 15:30Sesja Janssen
ADHD – DSM V, zaburzenia snu, zaburzenia tikowe – prof. T. Wolańczyk, dr hab. F. Rybakowski

ADHD w DSM V - dr hab. F. Rybakowski

ADHD a zaburzenia snu - dr n med. M. Żarowski

ADHD a zaburzenia tikowe - prof. T. Wolańczyk
15:30 — 15:45Przerwa na kawę
15:45 — 17:15Sesja 3. Autyzm – możliwości leczenia – dr hab. F. RybakowskiSesja 4. Ryzykowne nastoletnie transgresje doświadczania siebie – dr M. DąbkowskiSesja 5. Kierunki rozwoju psychoterapii dzieci i młodzieży – dr L. Popek
15.45 — 16.05Efektywność terapii behawioralnej w pracy z dziećmi z zaburzeniami rozwoju – dr M. Suchowierska, mgr M. RupińskaOtyłość i binge eating disorder u pacjentów z zespołem nadpobudliwości psychoruchowej – skutek nieumiejętności odraczania nagrody? – dr E. RacickaKierunki rozwoju współczesnej terapii rodzin – prof. B. Józefik
16.05 — 16.25Oddziaływania dla rodziców – dr hab. M. SekułowiczGodność dziecka w warunkach szpitala psychiatrycznego – prof. A. Gmitrowicz i dr B. KmieciakPomiędzy kozetką a pianinem – dr K. Walewska
16.25 — 16.45 Rozumienie autyzmu i wynikająca z niego metodologia pracy terapeutycznej - dr A. GardzielZespół dziecka maltretowanego – niedoskonałości systemu opieki – dr I.Łucka, dr J. Pleskot-Kaczmarek, mgr M. Gawinecka-Skonieczna, dr M. RadkoObecny stan badań w dziedzinie terapii poznawczo-behawioralnej i ich wpływ na pracę z dziećmi i młodzieżą – dr A. Pisula
16.45 — 17.05Postępy psychofarmakoterapii – dr hab. F. Rybakowski
Zachowania seksualne adolescentów na oddziale psychiatrycznym – ekspresja potrzeb i popędu, bullying, autodestrukcja. Różne konteksty, różne następstwa – dr M. Dąbkowska, dr M. Dąbkowski
Środowiskowy model terapii zaburzeń psychicznych dzieci i młodzieży – mgr D. Baran
17.05 — 17.15Dyskusja
17:15 — 17:30Przerwa na kawę
17:30 — 19:10Sesja 6. Psychozy o wczesnym początku – prodrom, ostry epizod czy przebieg przewlekły? Znaczenie kliniczne funkcjonowania poznawczego dla przebiegu i rokowania – dr B. Hintze, dr B. RemberkSesja 7. Nowe doniesienia – dr hab. F. Rybakowski 
17.30 — 17.50Na progu psychozy: 10 kroków diagnozy ryzykownego stanu psychicznego – dr M. Kotlicka-Antczak, dr A. PawełczykKrytyka farmakoterapii depresji i ADHD u dzieci i młodzieży – od antypsychiatrii do EBM – dr T. Szafrański 
17.50 — 18.10Na progu psychozy: znaczenie oceny funkcji poznawczych w diagnozie ryzykownego stanu psychicznego – dr A. Pawełczyk, dr M. Kotlicka-AntczakPolska adaptacja The anorexia nervosa inventory for self-rating (ANIS) – dr L. Putyński 
18.10 — 18.30Zaburzenia poznawcze i objawy psychopatologiczne jako predykatory psychospołecznego funkcjonowania we wczesnej schizofrenii – dr B. Hintze
Zaburzenia poznania społecznego w jadłowstręcie psychicznym – doniesienie wstępne – mgr K. Biernacka
 
18.30 — 18.50Ośmioletnia katamneza – poziom funkcjonowania a zaburzenia poznawcze w spektrum schizofrenii o wczesnym początku – dr B. Remberk, dr A. K. Bażyńska, dr hab. F. Rybakowski, P. NiwińskiAdipocytokiny i przewlekłość leczenia jadłowstrętu psychicznego – dr M. Tyszkiewicz 
18.50 — 19.10 Wiek ojca a ryzyko zaburzeń ze spektrum autyzmu – prof. P. Mierzejewski 
18:50 — 19:20Spotkanie konsultantów wojewódzkich
19:30Program kulturalny
22:00Kolacja



Sobota, 22 września
8:00 — 9:00Warsztaty
Sala I: Zatrucia wodne w jadłowstręcie psychicznym – dr A. Jaszczak, dr A. Górska-Kot, dr L. Popek, dr M. Turno
Sala II: CBT i farmakoterapia – mgr I. Derezińska, dr A. Wiśniewski
Sala III: Kontekst rodzinny dla psychoterapeuty psychodynamicznego – dr M. Pilecki
9:00 — 10:00Warsztaty
Sala I: Co nowego w neuropsychofarmakologii. Doniesienia z I szkoły psychofarmakoterapii dzieci i młodzieży – ECNP – dr J. Brągoszewska, dr A. Wiśniewski
Sala II: Dialog diagnozy z terapią w pracy z dziećmi z zaburzeniami ze spektrum autyzmu – mgr M. Kawa, dr R. Kawa, dr L. Popek
Sala III: CBT w lęku u dzieci – mgr K. Markowska
10:00 — 10:30Wykład plenarny (prowadzący prof. H. Jaklewicz)

Superwizja w psychoterapii dzieci i młodzieży – prof. J. Bomba
10:30 — 11:30Sesja Bristol-Myers Squibb
Wyzwania diagnozy i terapii schizofrenii


Zaburzenia psychotyczne w okresie adolescencji - trudności diagnostyczne – dr hab. M. Janas-Kozik

Co i jak leczyć u młodzieży z rozpoznaniem schizofrenii – prof. A. Rajewski
11:30 — 11:45Przerwa na kawę
11:45 — 13:15Sesja 8. Autyzm – czynniki biologiczne w świetle EBM – dr A. DunajskaSesja 9. Psychoterapia – prowadzenie prof. I. Namysłowska
11.45 — 12.05Interwencja dietetyczna a autyzm – co mówią dane naukowe – prof. H. Szajewska, dr A. HorvathArtepsychoterapia w psychiatrii dzieci i młodzieży – dlaczego, kiedy, jak? – prof. A. Gmitrowicz
12.05 — 12.25Podłoże metaboliczne cech autystycznych – prof. J. Sykut-CegielskaNie samą psychoterapią… – dr A. Serafin, mgr A. Czechowska
12.25 — 12.45Diagnostyka spektrum autystycznego – zastosowanie genetyki klinicznej – dr K. SzczałubaTerapia grupowa na młodzieżowym oddziale psychiatrycznym – mgr A. Karolczuk
12.45 — 13.05Czynniki pre- i perinatalne w etiologii autyzmu dziecięcego – dr A. DunajskaWięcej czy mniej w psychiatrii dzieci i młodzieży – prof. I. Namysłowska
13.05 — 13.15Dyskusja
13:15 — 14:00Przerwa
14:00 — 15:40Sesja 10. Próby samobójcze dzieci i młodzieży – prof. A. GmitrowiczSesja 11. Biologiczne aspekty jadłowstrętu psychicznego – dr hab. M. Janas-Kozik
14.00 — 14.20The Saving and Empowering Young Lives In Europe Project – dr V. Carli, prof. D. WassermanHipoteza lęku i hipoteza nagrody w zaburzeniach odżywiania się – dr hab. M. Janas-Kozik
14.20 — 14.40Ryzyko zachowań samobójczych autoagresywnych u dzieci i młodzieży – możliwości diagnostyczne – mgr M. Gawinecka-Skonieczna, mgr A. Wadlewska, dr I. Łucka, dr M. FryzeWybrane problemy żywieniowe chorych na jadłowstręt psychiczny hospitalizowanych na oddziale chorób wewnętrznych z powodu skrajnego wyniszczenia – dr D. Strzałkowska
14.40 — 15.00Leki przeciwdepresyjne i ryzyko samobójstwa u młodzieży – dr F. RybakowskiZespół samoindukowanego zatrucia wodnego w jadłowstręcie psychicznym – dr L. Popek
15.00 — 15.20Nieletni pacjenci po próbach samobójczych na oddziale psychiatrycznym – dylematy terapeutyczne i prawne – prof. A. GmitrowiczOdległe wyniki leczenia dziewcząt hospitalizowanych w okresie adolescencji z powodu jadłowstrętu psychicznego - badania własne – dr G. Jagielska
15.20 — 15.40Jakość życia rodzin młodzieży po próbie samobójczej – dr hab. M. Makara-Studzińska 
PATRONATY
MEDIALNE