TVP ma kłopoty z wrażliwością na ochronę zdrowia Polaków

Udostępnij:
Wpadka za wpadką: oprotestowane przez NRL wypowiedzi antyszczepionkowców bez odpowiedniego komentarza, utrata roli głównego partnera WOŚP… Teraz - kolejna sprawa: Jarosław Pinkas, wiceminister zdrowia, wytyka telewizji publicznej małą wrażliwość misyjną i pośrednie promowanie złych nawyków żywieniowych.
Jarosław Pinkas udzielił wywiadu „Wiadomościom Handlowym”.

- Nie można w całości obarczać producentów i innych uczestników obrotu żywnością np. o spowodowanie obserwowanej narastającej nadwagi i otyłości w polskim społeczeństwie, jednakże należy pamiętać, że dysponuje ona bardzo wyrafinowanymi i skutecznymi narzędziami stymulującymi sprzedaż poszczególnych kategorii środków spożywczych, niekoniecznie zalecanych do nadmiernego spożycia – mówił Pinkas.

I jako przykład podał sposób prowadzenia działalności reklamowej - dodawał.

- Proszę zwrócić uwagę, iż przeważająca większość reklamowanych produktów spożywczych to są tak naprawdę dodatki do diety, rzeczy których w ogóle nie chcielibyśmy mieć, gdyby nie reklama – batoniki, chipsy, Coca-Cola na Święta itd. – mówił. - Nikt nie promuje chleba czy warzyw, bo to są naprawdę produkty pierwszej potrzeby, więc i tak się sprzedadzą. Można by zastanowić się tutaj nad misją telewizji i jej coraz bardziej rozbudowanymi blokami reklamowymi - zauważał.

Na prowadzenie działalności misyjnej często powołuje się telewizja publiczna i tym argumentuje zasadność pobierania opłat abonamentowych, których inne stacje nie pobierają. Mimo tego publiczna na równi z innymi reklamuje produkty sprzyjające powstawanie złych nawyków żywieniowych. Podobnie jest z reklamą leków OTC i suplementów diety, których ograniczenia domaga się resort.

Przeczytaj także o kłopotach TVP z Naczelną Radą Lekarską: Naczelna Rada Lekarska demaskuje doktora Ryszarda Grzebyka i o wycofaniu się z roli głównego sponsora WOŚP: Owsiak ogłosił temat styczniowego finału. I zrezygnował ze współpracy z TVP.
 
© 2024 Termedia Sp. z o.o. All rights reserved.
Developed by Bentus.