eISSN: 2354-0265
ISSN: 2353-6942
Health Problems of Civilization Physical activity: diseases and issues recognized by the WHO
Bieżący numer Archiwum Online first O czasopiśmie Rada naukowa Recenzenci Bazy indeksacyjne Prenumerata Kontakt Zasady publikacji prac Standardy etyczne i procedury
Panel Redakcyjny
Zgłaszanie i recenzowanie prac online
1/2019
vol. 13
 
Poleć ten artykuł:
Udostępnij:
AKTYWNOŚĆ FIZYCZNA GRUP SPOŁECZNYCH I ZAWODOWYCH
streszczenie artykułu:
Artykuł oryginalny

Dobre praktyki w zakresie szkolnej aktywności fizycznej w Europie

Lea Samanta Nash Castro
1
,
Chalida Mae Svastisalee
2
,
Romeu Mendes
1, 3
,
Olivier Fontaine
4
,
João Breda
1

1.
World Health Organization, Regional Office for Europe, Denmark
2.
Metropolitan University College, Copenhagen, Denmark
3.
EPIUnit-ISPUP, Portugal
4.
European Commission, Directorate-General for Education and Culture, Sports Unit, Belgium
Data publikacji online: 2019/01/14
Pełna treść artykułu Pobierz cytowanie
 
Metryki PlumX:
Wprowadzenie
Pomimo powszechnie znanych korzyści wynikających z aktywności fizycznej dzieci, jej poziom w Europie nadal pozostaje niski. Szkoły są uważane za idealne miejsca do promowania aktywności fizycznej, jednak ich potencjał często nie jest w pełni wykorzystywany. Celem tego badania jest analiza aktualnych danych dotyczących promowania aktywności fizycznej w szkołach w Unii Europejskiej oraz zrozumienie sposobów wykorzystywania kluczowych dowodów naukowych oraz wytycznych WHO.

Materiał i metody
Reprezentantów wszystkich 28 państw członkowskich Unii Europejskiej poproszono o wypełnienie ankiety, której celem było poznanie szkolnych praktyk w zakresie aktywności fizycznej.

Wyniki
Otrzymano odpowiedzi z 22 krajów. Spośród przedstawionych inicjatyw większość obejmowała promowanie pozytywnego nastawienia do aktywności fizycznej i zdrowia. Tylko w niewielu przypadkach uwzględniono aspekty związane z płcią. Okazało się, że międzysektorowa współpraca w tworzeniu programów nauczania wychowania fizycznego nie jest jeszcze w pełni zintegrowana wśród państw członkowskich Unii Europejskiej.

Wnioski
W całej Unii Europejskiej kładzie się duży nacisk na promowanie aktywności fizycznej w szkołach, choć rola szkoły w tym zakresie powinna być wykorzystana w większym stopniu. Reasumując, należy podjąć dalsze działania, które mogą podnieść poziom aktywności fizycznej dzieci w Unii Europejskiej.



Background
Despite the known benefits of physical activity for children, inactivity levels remain high in Europe. Schools are considered ideal settings for promoting physical activity. Nonetheless, they often fail to achieve their full potential in increasing the levels of exercise among students. This study aimed to examine the current evidence regarding physical activity promotion in the European Union school context, and to understand how key scientific evidence and World Health Organization (WHO) guidance are used.

Material and methods
Representatives of all 28 European Union Member States were asked to complete a survey to understand their national school-based physical activity practices.

Results
Responses from 22 countries were received. Of all the initiatives, most included fostering of positive attitudes to physical activity or health, while a few incorporated gender-based considerations in their design. Lastly, intersectoral collaboration in the creation of the physical education curricula is yet to be fully integrated among European Union Member States.

Conclusions
There is a substantial focus on physical activity promotion in schools across the European Union, although the school context could be utilized to a greater degree. In general, further efforts in this area are required in order to have a stronger positive effect on physical activity levels in European Union children.

słowa kluczowe:

aktywność fizyczna, dziecko, szkoła, polityka zdrowotna, przedszkole


© 2024 Termedia Sp. z o.o.
Developed by Bentus.