%0 Journal Article %J Psychoonkologia %@ 1429-8538 %D 2015 %F Zdun-Ryżewska2015 %T Lekarz, pacjent i… dr Google %X Stale rośnie liczba użytkowników serwisów internetowych dotyczących zdrowia. Do najczęściej poszukiwanych należą informacje na temat specyficznych chorób. Pacjenci, aby je uzyskać, korzystają z popularnych wyszukiwarek (np. Google), wpisując swoje objawy. Internet jest łatwym, dostępnym 24 godziny na dobę i anonimowym źródłem informacji. Potraktowany jak narzędzie może być jednak używany w różny sposób. Ogromna ilość danych utrudniająca pacjentowi nawigację oraz obecność informacji o różnej jakości, połączona z tendencją pacjentów do nieweryfikowania źródeł, może prowadzić do błędnych wniosków. Przeczytane w Internecie treści mogą wpływać na relację lekarz–pacjent. Autorytarne ich ignorowanie przez lekarza obniża satysfakcję pacjenta. Potraktowanie ich poważnie i docenienie wysiłków pacjenta, nawet w sytuacji, gdy lekarz nie zgadza się z nimi, nie wpływa na satysfakcję z wizyty. Rozwiązaniem tego dylematu może być „Internet na receptę” – wskazanie pacjentowi przez lekarza profesjonalnych stron internetowych. %A Zdun-Ryżewska, Agata %A Tartas, Małgorzata %A Majkowicz, Mikołaj %A Walkiewicz, Maciej %A Basiński, Krzysztof %P 104-109 %9 journal article %R 10.5114/pson.2015.55121 %U http://dx.doi.org/10.5114/pson.2015.55121