Pfizer bez skutku próbuje się pozbyć działu opieki konsumenckiej

Udostępnij:
Koncern Pfizer zapowiedział przeorganizowanie swoich struktur i podział na trzy jednostki, wydzielając m.in. działalność związaną z ochroną zdrowia, którą amerykański producent leków próbuje sprzedać od zeszłego roku.
Jak donosi Reuters, informację ogłoszono dzień po tym, gdy gigant z USA zdecydował się odroczyć wzrost cen leków na nie więcej niż sześć miesięcy po tym, gdy prezydent USA Donald Trump skrytykował podniesienie cen niektórych leków na liście.

- Trzema jednostkami Pfizera, jednego z największych na świecie koncernów farmaceutycznych, będą Innovative Medicines, Established Medicines oraz Consumer Healthcare (konsumencka opieka zdrowotna). Firma jest obecnie podzielona na dwie jednostki - Innovative Medicines w tym biznes konsumencki i Essential Health – pisze „Puls Biznesu”.

W październiku 2017 r. Pfizer poinformował, że bada możliwość sprzedaży lub wydzielenia biznesu opieki konsumenckiej, który wart jest około 15 mld USD, zaś w maju br. ogłosił, że nie otrzymał akceptowalnych ofert.
 
© 2024 Termedia Sp. z o.o. All rights reserved.
Developed by Bentus.