"Doktorzy" Twitter i Facebook coraz bardziej popularni

Udostępnij:
Polacy coraz częściej skarżą się na swoje zdrowie na portalach społecznościowych. Przodują Twitter i Facebook, na przełomie października i listopada w mediach społecznościowych pojawiło się blisko 14 tysięcy wpisów na temat złego samopoczucia i chorób sezonowych. To dziesięciokrotnie więcej publikacji niż w okresie letnim – wynika z badania Instytutu Monitorowania Mediów.
– Tylko w ciągu ostatnich 30 dni liczba publikacji, w których internauci deklarowali, że źle się czują, są przeziębieni, kichają bądź kaszlą, wzrosła dziesięciokrotnie wobec miesięcy letnich. Wpisy pojawiają się głównie na Twitterze – przewaga tego mikrobloga jest znaczna, bo jest to około 8 tys. publikacji w badanym okresie. Nieco mniej popularny jest Facebook. Resztę wpisów opublikowano na forach, głównie kobiecych, oraz internetowych serwisach adresowanych do dzieci i młodzieży – mówi agencji Newseria Biznes Łukasz Jadaś, starszy specjalista ds. badań i produktów z Instytutu Monitorowania Mediów (IMM).

Zdaniem IMM to dzielenie się niedolą ma charakter terapeutyczny, bo pacjenci sami dają sobie wsparcie w trudnych chwilach, ale też badający problem stwierdzają, że może to pomóc lekarzom, farmaceutom i specjalistom ochrony zdrowia w budowaniu zaufania u pacjentów.

– Jeżeli spojrzymy na te kwestie od strony specjalistów ochrony zdrowia, lekarzy, farmaceutów, klinik czy poradni zdrowotnych, to dostrzeżemy, że jest to dobra okazja do zaistnienia w świadomości pacjenta. Jest to okazja do udzielenia rady, do podzielenia się swoją ekspercką wiedzą na dany temat – mówi Łukasz Jadaś.

Specjaliści od social media są zdania, że rady specjalistów z branży zdrowia mogą uchronić internautów przed nierzetelnymi źródłami i złymi praktykami, które mogą jedynie zaszkodzić zdrowiu, a w pewnym stopniu odpowiadają oni za zapewnienie pacjentom rzetelnej wiedzy – także w internecie i mediach społecznościowych.


Jak wynika z monitoringu social mediów, na stan swojego zdrowia w okresie jesienno-zimowym skarżą się wszyscy Polacy, niezależnie od płci i wieku, lecz szczególnie duże natężenie wpisów tego typu można zaobserwować na forach kobiecych oraz internetowych serwisach adresowanych do nastolatków.

Grypa i przeziębienia, to żelazny temat do skarg zwłaszcza teraz w okresie jesienno-zimowym, ale social media nie zastąpią specjalistów, którzy przyjmowanie skarg od pacjentów i wysłuchiwanie "nasza zima zła" mają w obowiązkach, bo zostawienie polubienia na profilu chorego nijak nie ma się do jego wyleczenia, nawet przy ogromnej woli pomocy specjalistów od społecznościówek. Wsparcie duchowe jak najbardziej tak, ale leczenie pozostawmy lekarzom.
 
© 2024 Termedia Sp. z o.o. All rights reserved.
Developed by Bentus.