Farmacja: trwa reklamowy wyścig zbrojeń

Udostępnij:
W pierwszej połowie tego roku producenci farmaceutyków i parafarmaceutyków wydali na reklamę w mediach tradycyjnych blisko 2,4 mld zł. Najbardziej nakłady zwiększyły Novartis i Sandoz, a ograniczyły je firmy Olimp Laboratories i Polpharma. Niekwestionowanym liderem pozostaje Aflofarm.
Wydatki reklamowe producentów leków bez recepty (OTC) w mediach pozainternetowych wyniosły w pierwszej połowie br. 2,35 mld zł i były wyższe od tych w analogicznym okresie ub.r. o 14,8 proc. - wynika z raportu Kantar Media przygotowanego dla Wirtualnemedia.pl.

Największym reklamodawcą w tej kategorii niezmiennie pozostaje Aflofarm Farmacja Polska, który wydaje kilkukrotnie więcej niż jego konkurenci i niemal jedną trzecią tego, co cała branża. Pabianicka spółka przeznaczyła bowiem na wsparcie swoich marek w omawianym okresie 721,8 mln zł - o 11,5 proc. więcej niż rok temu.

Jak wyliczył portal drugie miejsce na reklamowym podium producentów OTC zajmuje USP Zdrowie z wydatkami w wysokości 175 mln zł (wzrost o 14,7 proc.), a trzecia lokata przypadła Olimp Laboratories - mimo że ten koncern zredukował inwestycje w reklamę o 5,1 proc., do 146,2 mln zł.

Oprócz Olimpu, mniej w tym roku wydała też Polpharma - wartość reklam jej produktów spadła o 9,7 proc., do 104,4 mln zł.

Znacząco wzrosły natomiast wydatki na reklamę Novartisu, Sandoz Polska, Natur Produkt Zdrovit, Sanofi Aventis i Berlin-Chemie/Menarini Polska.
 
© 2024 Termedia Sp. z o.o. All rights reserved.
Developed by Bentus.