Czwartek, 2 października |
|
18:00
– 19:00
|
Walne Zebranie Członków PANDy
|
Piątek, 3 października |
|
08:00
– 09:00
|
Rejestracja Uczestników Konferencji
|
|
09:00
– 09:10
|
Powitanie, otwarcie Konferencji
Prowadzący
|
|
09:10
– 09:30
|
WYKŁAD INAUGURACYJNY
Pacjent, rodzina, sprawność Wykładowca
|
|
09:30
– 09:40
|
Siła ducha i determinacji jako niezbędne czynniki budowania kariery zawodowej lub biznesu osoby z niepełnosprawnością.
Paweł Księżak |
|
09:40
– 09:45
|
PRZERWA
|
|
09:45
– 11:00
|
Sesja I
EACD Prowadzący
|
|
09:45
– 10:05
|
The Moving Self: Fetal and Neonatal Movements as the First Language of Connection
Wykładowca
|
|
10:05
– 10:25
|
Towards an automated analysis of General Movements in infants for predicting the risk of CP [ONLINE]
Wykładowca
Sebastian Schroeder |
|
10:25
– 10:45
|
The upper limb weakness in spastic CP and the impact of BIMT and functional strength training on the weakness components [ONLINE]
Wykładowca
Eugene Rameckers |
|
10:45
– 11:00
|
Dyskusja
|
|
11:00
– 11:30
|
Przerwa na kawę
Sesja plakatowa |
|
11:30
– 13:35
|
Sesja II
Wczesna Diagnostyka, Wczesna Interwencja 0-2 r. ż. Prowadzący
|
|
11:30
– 11:45
|
Wczesna diagnostyka chorób rzadkich
Wykładowca
|
|
11:45
– 12:05
|
Wykład sponsorowany firmy
Wczesna interwencja u pacjentów z SMA - terapia genowa Wykładowca
|
|
12:05
– 12:20
|
Przekazanie diagnozy o chorobie dziecka z perspektywy rodzica/Jak przekazywać diagnozę
Wykładowca
|
|
12:20
– 12:35
|
Wsparcie Rodziny dziecka z wczesną diagnozą niepełnosprawności
Wykładowca
|
|
12:35
– 12:50
|
Holistyczne podejście w fizjoterapii małego dziecka ze złożonymi dysfunkcjami
Wykładowca
|
|
12:50
– 12:57
|
W Punkt – od diagnozy do działania: wsparcie rodzin dzieci z wyzwaniami rozwojowymi
Joanna Żółkiewska |
|
12:57
– 13:04
|
Terapia komórkami macierzystymi nową nadzieją dla chorób rzadkich? Prezentacja efektów leczenia na przykładzie bliźniąt jednojajowych z rozpoznaniem leukodystrofii Pelizaeusa-Merzbachera
Klaudia
Szukała, Michał
Bielak, Magdalena
Chrościńska-Krawczyk |
|
13:04
– 13:11
|
Manualna i funkcjonalna terapia stopy – warsztat metod
Anna Zbiżek |
|
13:11
– 13:18
|
Wczesna interwencja: amerykański model wsparcia dzieci i rodzin.
Vadym Yakovliev |
|
13:18
– 13:35
|
Dyskusja
|
|
13:35
– 14:30
|
Lunch
|
|
14:30
– 16:10
|
Sesja III
Wcześniactwo Prowadzący
![]() Jolanta Taczała |
|
14:30
– 14:45
|
Kompleksowa opieka rozwojowa nad noworodkami urodzonymi przedwcześnie (KORD) - wybrane doświadczenia z realizacji programu
Jolanta
Taczała, Anna Wyka-Wojeńska Wykładowca
|
|
14:45
– 15:00
|
Modele opieki nad wcześniakami
Wykładowcy
Tomasz Szczapa |
|
15:00
– 15:15
|
Fizjoterapia neurorozwojowa wcześniaków zagrożonych niepełnosprawnością
Wykładowca
|
|
15:15
– 15:30
|
Zaburzenia karmienia u dzieci urodzonych przedwcześnie, możliwości wsparcia neurologopedycznego
Wykładowca
|
|
15:30
– 15:45
|
Jak dowiedziałam się o niepełnosprawności mojego dziecka?
Wykładowca
|
|
15:45
– 15:52
|
Obecność rurki tracheostomijnej a nabywanie poszczególnych umiejętności żywieniowych i rozwojowych u niemowląt urodzonych przedwcześnie
Natalia
Kozera |
|
15:52
– 16:10
|
Dyskusja
|
|
16:10
– 16:30
|
Przerwa na kawę
Sesja plakatowa Projekcja filmu krótkometrażowego „Niech się dymi”
reż. Piotr Bakuła |
|
16:30
– 17:30
|
Wykłady sponsorowane
|
|
16:30
– 16:45
|
Wykład sponsorowany firmy
Cele leczenia toksyną botulinową osób z porażeniem spastycznym kończyn Wykładowca
|
|
16:45
– 17:00
|
Wykład sponsorowany firmy
Od impulsu do ruchu : porównanie elektrostymulacji i mechanostymulacji w fizjoterapii dziecięcej Wykładowca
|
|
17:00
– 17:30
|
Panel podsumowujący 1 dzień konferencji
|
Sobota, 4 października |
|
08:00
– 09:00
|
|
|
|
Czy moje dziecko będzie chodzić?
Wykładowcy
|
|
09:00
– 11:00
|
Sesja IV
Wspomaganie Rozwoju Dzieci w wieku przedszkolnym Prowadzący
|
|
09:00
– 09:15
|
Zastosowanie BoNT-A w leczeniu spastyczności u dzieci- znaczenie wczesnego wdrażania terapii
Wykładowca
|
|
09:15
– 09:30
|
Rola pozycjonowania dzieci z niepełnosprawnością na wczesnym etapie edukacji
Wykładowca
|
|
09:30
– 09:45
|
Edukacja w modelu opartym na rutynach
Wykładowca
|
|
09:45
– 10:00
|
Rozwijanie motoryki małej i wspieranie procesu integracji sensorycznej poprzez zastosowanie maty manipulacyjnej
Wykładowca
|
|
10:00
– 10:15
|
Wykład sponsorowany firmy
Agilik – innowacyjna aktywna orteza: zasada działania i korzyści kliniczne Aneta
Żak-Paszenda |
|
10:15
– 10:22
|
Wpływ seryjnego gipsowania metodą Mehty na wzrost kręgosłupa i rozwój klatki piersiowej u dzieci ze skoliozą o wczesnym początku
Barbara
Jasiewicz, Tomasz
Potaczek, Jakub
Adamczyk, Wojciech
Kącki, Sławomir
Duda |
|
10:22
– 10:29
|
Ocena efektów rehabilitacji wspomaganej robotycznie u pacjenta z uwarunkowaną genetycznie paraplegią spastyczną typu 47 – analiza wyników po 0, 3, 6 miesiącach
Magdalena
Cena |
|
10:29
– 10:36
|
Wpływ robotycznie wspomaganej rehabilitacji na zakres rotacji w stawach biodrowych dzieci z mózgowym porażeniem dziecięcym
Inez
Maria Bilińska-Pawlak, Radosław
Rutkowski, Marek
Jóźwiak |
|
10:36
– 10:50
|
Dyskusja
|
|
10:50
– 11:00
|
Przerwa na kawę
Sesja plakatowa |
|
11:00
– 12:40
|
Sesja V
Wspomaganie Rozwoju Dzieci w wieku szkolnym Prowadzący
|
|
11:00
– 11:15
|
Jak zmierzyć dysfunkcję dziecka zgodnie z ICF
Wykładowca
|
|
11:15
– 11:30
|
Zaburzenia neuropsychiatryczne u dzieci w wieku szkolnym [ONLINE]
Wykładowca
|
|
11:30
– 11:45
|
Jakość życia rodziców dzieci z niepełnosprawnością
Wykładowca
|
|
11:45
– 12:00
|
Autyzm w domu i szkole
Wykładowca
|
|
12:00
– 12:07
|
Ocena osteotomii klinowej pomiędzy I i II szeregiem nadgarstka z transferem FCU na prostowniki radialne nadgarstka u chorych z MPD. Lepsza alternatywna dla artrodezy nadgarstka?
Paweł Flont |
|
12:07
– 12:14
|
Wytyczne oparte na metodzie Delfickiej dotyczące ortopedycznego i fizjoterapeutycznego postępowania w skoliozie u dzieci z rdzeniowym zanikiem mięśni
Anna
Danielewicz, Michał
Latalski, Agnieszka
Stępień, Ewa
Gajewska, Ewelina Rajewicz, Tomasz
Potaczek |
|
12:14
– 12:21
|
Porównanie wzorca chodu samodzielnego i z zaopatrzeniem ortopedycznym u osób z SMA
Sabina
Brazevič, Paweł
Chmara, Radosław
Rutkowski, Marek
Jóźwiak |
|
12:21
– 12:40
|
Dyskusja
|
|
12:40
– 13:00
|
Przerwa na kawę
Sesja plakatowa |
|
13:00
– 14:50
|
Sesja VI
Wejście w dorosłość Prowadzący
|
|
13:00
– 13:15
|
Wytyczne dotyczące przejścia z pediatrycznej opieki medycznej do opieki dorosłych
Wykładowca
|
|
13:15
– 13:30
|
Ból u osób dorosłych z mózgowym porażeniem dziecięcym
Wykładowca
|
|
13:30
– 13:45
|
Wykład sponsorowany firmy
Ciągłość opieki medycznej u osób z mózgowym porażeniem dziecięcym Wykładowca
|
|
13:45
– 14:00
|
Adaptowana Aktywność Fizyczna dla osób z niepełnosprawnościami
Wykładowca
|
|
14:00
– 14:15
|
Osoba z chorobą rzadką staje się dorosła - nowy etap czy niewidzialność
Wykładowca
|
|
14:15
– 14:22
|
Zarzadzanie bólem u osób z niepełnosprawnością - Wyzwania, Patofizjologia i Strategie Terapeutyczne
Anna
Danielewicz, Michał Latalski |
|
14:22
– 14:29
|
Od podłogi do komfortki
Anna J. Nowak |
|
14:29
– 14:36
|
Wpływ systemu GRAIL na reakcję stresową - badanie pilotażowe
Amadeusz
Brzykcy, Sabina
Brazevič, Marek
Jóźwiak |
|
14:36
– 14:50
|
Dyskusja
|
|
14:50
– 15:20
|
Przerwa na kawę
Projekcja filmu krótkometrażowego „Niech się dymi”
reż. Piotr Bakuła |
|
15:20
– 17:50
|
Sesja VII: Tematy wolne
Prowadzący
|
|
15:20
– 15:40
|
Możesz. Wyprawa o tym, że bariery są w głowie. [ONLINE]
Michał Woroch |
|
15:40
– 15:47
|
Porównanie dużych funkcji motorycznych u dziecka z rozpoznaniem NBIA typu PKAN przed zabiegiem i po zabiegu DBS oraz fizjoterapii
Anna
Stęplowska, Michał
Sobstyl |
|
15:47
– 15:54
|
Pomiędzy niebytem a pełną sprawnością - losy dzieci bez nadziei na życie
Bartłomiej
Kociński |
|
15:54
– 16:01
|
Porównanie wyników 6-minutowego testu chodu wykonywanego na korytarzu 15 m i bieżni GRAIL w trybie self-paced u dzieci z mózgowym porażeniem dziecięcym przed i po turnusie rehabilitacji robotycznej
Wojciech Popłonyk |
|
16:01
– 16:08
|
Występowanie dolegliwości bólowych po leczeniu neurogennego zwichnięcia stawu biodrowych w przebiegu mózgowego porażenia dziecięcego - porównanie leczenia rekonstrukcyjnego stawu biodrowego z leczeniem paliatywnym
Aleksander Koch, Joanna Kraśny, Maciej Idzior, Marek Jóźwiak |
|
16:08
– 16:15
|
Gipsy redresyjne i normalizujące napięcie w obrębie kończyny górnej u dzieci z mózgowym porażeniem dziecięcym. Porównanie zakresów ruchomości i funkcji kończyny górnej przed i po zabiegu oraz intensywnej fizjoterapii
Daniela
Kowalicka |
|
16:15
– 16:22
|
Efekty gipsowania seryjnego w mózgowym porażeniu dziecięcym. Porównanie zakresów ruchomości kończyn dolnych, stanu funkcjonalnego oraz parametrów chodu przed i po zabiegu oraz intensywnej fizjoterapii
Aleksandra
Rosłoniec |
|
16:22
– 16:29
|
Równowaga w ruchu pod wodą i w życiu
Karolina Sucha |
|
16:29
– 16:36
|
Różnorodność form terapii kluczem do zaangażowania dziecka w trakcie turnusu rehabilitacyjnego – o sile i potrzebie zróżnicowania terapii w pracy z dziećmi z niepełnosprawnościami
Adam Kołakowski |
|
16:36
– 16:43
|
Kliniczna Terapia Wodna z perspektywy pacjenta, rodzica i terapeuty
Aleksandra
Koziorowska |
|
16:43
– 16:50
|
Znaczenie dynamometrii w monitorowaniu efektów rehabilitacji pacjentów z mózgowym porażeniem dziecięcym
Anna Krzyżańska |
|
16:50
– 16:57
|
Wpływ turnusu z gipsowaniem, poprzedzonego podaniem toksyny botulinowej oraz turnusu bez podania toksyny na poprawę chodu u dzieci z mózgowym porażeniem dziecięcym
Katarzyna Savov |
|
16:57
– 17:20
|
Spotkanie z twórcami filmu „Niech się dymi”
Piotr Bakuła, Krzysztof Gudzelak |
|
17:20
– 17:50
|
Panel podsumowujący 2 dzień konferencji
|
Niedziela, 5 października |
|
09:00
– 10:30
|
|
|
|
Analiza chodu
Prowadzący
|
|
|
AAC - jak budować komunikacyjne relacje
(Warsztaty także dla rodziców!) Prowadzący
|
|
|
Gipsowanie w praktyce klinicznej
Prowadzący
|
|
10:30
– 11:00
|
PRZERWA
|
|
11:00
– 12:30
|
WARSZTATY
|
|
|
Robotyka w praktyce
Prowadzący
|
|
|
Rutyny dnia codziennego w edukacji przedszkolnej jako element kształcenia niezależności, relacji społecznych i angażowania dzieci
(Warsztaty także dla rodziców!) Anna Małyjurek, Maria Knura Prowadzący
Anna Trombik Karolina Wawak |
|
|
Osteotomia detorsyjna k. udowej bez tajemnic
Prowadzący
|
|
12:30
– 14:00
|
Networking - Centrum Rehabilitacji Dzieci w Poznaniu
|