Termedia.pl
 
 
ISSN: 1505-8409
Przewodnik Lekarza/Guide for GPs
Current issue Archive About the journal Supplements Contact Instructions for authors
10/2005
vol. 8
 
Share:
Share:
abstract:

Słowiańska dusza KRKA

Mariusz Gujski

Przew Lek 2005; 10; 8-10
Online publish date: 2005/12/22
View full text Get citation
 
Rozmowa z Jozefem Kolaricem, dyrektorem firmy KRKA Polska



Panie dyrektorze, ile lat jest już pan w Polsce?
Niemal 19 lat.
19 lat! To zapewne czuje się pan w części Polakiem.
Zdecydowanie tak. Pamiętam czasy, zresztą razem je przeżywaliśmy, kiedy czekało się na benzynę i kupowało ją na talony, mięso na kartki, wydzielone 2,5 kg miesięcznie, to był ciężki okres. Wówczas przeprowadziliśmy się tu z rodziną. Dziś Polska prosperuje świetnie, bardzo dużo się zmieniło i czujemy się tu bardzo zadomowieni.
Jak się czuje Słoweniec w Polsce, jakie są podobieństwa między nami, a jakie są różnice?
Słowiańska dusza to główne podobieństwo. Myślimy podobnie i mamy zbliżone charaktery. Jednak pod względem wielkości krajów Słowenia i Polska to jak 1 do 20 – to jest już wielka różnica. Polska ma wielką historię, niezależnie od tego, że była tyle razy dzielona, ale zawsze Polacy dążyli do jedności i niepodległości. Takiej historii Słowenia nie ma, ale w charakterze i duszy mamy dużo wspólnego.
Kieruje pan jedną z największych firm farmaceutycznych w Polsce. Czy to trudne zadanie w polskich warunkach?
Tak, w tej chwili zajmujemy w Polsce 9. pozycję. Polski rynek jest dla KRKA niewątpliwie ważny, ale nasza obecność tutaj ma także duże znaczenie dla Polski i jej służby zdrowia. Jeśli mówimy o kierowaniu, to jest to mój codzienny chleb. Jestem tu od niemal 20 lat, przyzwyczaiłem się.
Mówi pan, że obecność firmy KRKA dużo znaczy dla polskiego rynku medycznego. W jakich obszarach jesteście państwo szczególnie aktywni?
Już od lat jesteśmy bardzo mocni w kardiologii i tę pozycję chcemy utrzymać. Ostatnio bardzo intensywnie rozwijamy się w psychiatrii – to potrzeba dzisiejszych czasów. Firma intensywnie poszerza portfolio leków w tej dziedzinie. Obok gastrologii są to podstawowe dziedziny, w których czujemy się silni, rozwijamy się intensywnie i w których chcemy pozostać.
Czy są jeszcze jakieś inne dziedziny, w których KRKA Polska chce wzmocnić swoją pozycję? Jaka jest pańska wizja?
Koncentrujemy się głównie na tych trzech dziedzinach, w nie głównie inwestujemy nasz czas.
Na czym polega siła firmy KRKA? Firma jest przecież silna nie tylko w Polsce, ale także w wielu krajach europejskich.
W ostatnich latach firma rozpoczęła ekspansję na rynki Europy, jesteśmy już obecni w 25 państwach...


View full text...
Quick links
© 2024 Termedia Sp. z o.o.
Developed by Bentus.