Szymon Czerwiński
Uczelnie do zamknięcia ►
Autor: Krystian Lurka
Data: 05.02.2024
Źródło: Łukasz Jankowski
Tagi: | Łukasz Jankowski, Naczelna Izba Lekarska, NIL, Naczelna Rada Lekarska, NRL, Priorytety 2024, Priorytety w Ochronie Zdrowia 2024, uczelnia, studia, edukacja, kształcenie, lekarz, lekarze |
– Szkoły wyższe bez pozytywnej oceny Polskiej Komisji Akredytacyjnej powinny zostać zamknięte – stwierdził prezes Naczelnej Rady Lekarskiej Łukasz Jankowski.
Były minister edukacji i nauki Przemysław Czarnek poluzował wymagania dla uczelni – większość z tych, które ostatnio utworzyły kierunki lekarskie, nie ma odpowiedniej infrastruktury, część organizuje wyjazdy do prosektoriów oddalonych o setki kilometrów, a inne korzystają z anatomii wirtualnej.
Co należałoby zrobić, aby rozwiązać ten problem?
Stanowczo w tej sprawie wypowiedział się podczas Priorytetów 2024 prezes Naczelnej Rady Lekarskiej Łukasz Jankowski.
– Jesteśmy pryncypialni. Szkoły wyższe bez pozytywnej oceny Polskiej Komisji Akredytacyjnej powinny zostać zamknięte – stwierdził prezes Naczelnej Rady Lekarskiej w rozmowie z „Menedżerem Zdrowia”.
Co z tymi, którzy już rozpoczęli naukę?
– Jednym z rozwiązań, o których rozmawiamy z przedstawicielami Konferencji Rektorów Akademickich Uczelni Medycznych, jest przeniesienie ich do uczelni akademickich, które kształcą w sposób jakościowy – wyjaśnił Jankowski.
– Można też zmienić szkoły wyższe, które dziś nie są przygotowane do kształcenia lekarzy, aby przygotowywały do zawodu na przykład asystentów lekarzy lub innych przedstawicieli zawodów pomocniczych – dodał.
Wypowiedź prezesa do obejrzenia poniżej. Przeczytaj także: „Nowe szkoły – kontynuacja czy weryfikacja?” i „Nowe kierunki lekarskie – reakredytacja”.
Co należałoby zrobić, aby rozwiązać ten problem?
Stanowczo w tej sprawie wypowiedział się podczas Priorytetów 2024 prezes Naczelnej Rady Lekarskiej Łukasz Jankowski.
– Jesteśmy pryncypialni. Szkoły wyższe bez pozytywnej oceny Polskiej Komisji Akredytacyjnej powinny zostać zamknięte – stwierdził prezes Naczelnej Rady Lekarskiej w rozmowie z „Menedżerem Zdrowia”.
Co z tymi, którzy już rozpoczęli naukę?
– Jednym z rozwiązań, o których rozmawiamy z przedstawicielami Konferencji Rektorów Akademickich Uczelni Medycznych, jest przeniesienie ich do uczelni akademickich, które kształcą w sposób jakościowy – wyjaśnił Jankowski.
– Można też zmienić szkoły wyższe, które dziś nie są przygotowane do kształcenia lekarzy, aby przygotowywały do zawodu na przykład asystentów lekarzy lub innych przedstawicieli zawodów pomocniczych – dodał.
Wypowiedź prezesa do obejrzenia poniżej.