eISSN: 2449-9382
ISSN: 1730-2935
Menedżer Zdrowia
Bieżący numer Archiwum O czasopiśmie Bazy indeksacyjne Prenumerata Kontakt Zasady publikacji prac
10/2010
 
Poleć ten artykuł:
Udostępnij:
streszczenie artykułu:

Czarne punkty

Natalia Adamska-Golińska

Data publikacji online: 2011/01/19
Pełna treść artykułu Pobierz cytowanie
 
Dla jednych to dodatkowa biurokracja, dla innych recepta na sprawniejsze działanie zakładów opieki zdrowotnej. Rok po publikacji standardów kontroli zarządczej dla sektora finansów publicznych trudno o jednoznaczną opinię. Wiele zależy od tego, z jakiej pozycji startują placówki służby zdrowia wprowadzające obowiązkowy system.

Zarządzanie jakością w Polsce nie ma długiej historii. Możliwość starania się o akredytację czy uzyskanie certyfikatu ISO pojawiła się dopiero po 2000 r. Udział w programach jest nieobowiązkowy, więc tylko w niektórych placówkach ochrony zdrowia zaczęto w nowy sposób podchodzić do zarządzania.

O co chodzi w kontroli zarządczej? Doktor Paweł Grzesiowski ze Stowarzyszenia Higieny Lecznictwa tłumaczy obrazowo: – Cel jest taki, by każdy pracownik, również ten, który nie ma bezpośredniej styczności z pacjentem, rozumiał misję zakładu. Na przykład osoba odpowiedzialna za transport próbek do laboratorium musi mieć świadomość, jaka jest jej rola w procesie leczenia, jakie ryzyko towarzyszy wykonywanej przez nią pracy, co ma zrobić w sytuacji awaryjnej, jak ma swoją pracę wykonywać najtaniej.
POLECAMY
CZASOPISMA
Kurier Medyczny
© 2024 Termedia Sp. z o.o.
Developed by Bentus.