eISSN: 2449-9382
ISSN: 1730-2935
Menedżer Zdrowia
Bieżący numer Archiwum O czasopiśmie Bazy indeksacyjne Prenumerata Kontakt
10/2010
 
Poleć ten artykuł:
Udostępnij:
więcej
 
 
streszczenie artykułu:

Czarne punkty

Natalia Adamska-Golińska

Data publikacji online: 2011/01/19
Pełna treść artykułu
Pobierz cytowanie
ENW
EndNote
BIB
JabRef, Mendeley
RIS
Papers, Reference Manager, RefWorks, Zotero
AMA
APA
Chicago
Harvard
MLA
Vancouver
 
Dla jednych to dodatkowa biurokracja, dla innych recepta na sprawniejsze działanie zakładów opieki zdrowotnej. Rok po publikacji standardów kontroli zarządczej dla sektora finansów publicznych trudno o jednoznaczną opinię. Wiele zależy od tego, z jakiej pozycji startują placówki służby zdrowia wprowadzające obowiązkowy system.

Zarządzanie jakością w Polsce nie ma długiej historii. Możliwość starania się o akredytację czy uzyskanie certyfikatu ISO pojawiła się dopiero po 2000 r. Udział w programach jest nieobowiązkowy, więc tylko w niektórych placówkach ochrony zdrowia zaczęto w nowy sposób podchodzić do zarządzania.

O co chodzi w kontroli zarządczej? Doktor Paweł Grzesiowski ze Stowarzyszenia Higieny Lecznictwa tłumaczy obrazowo: – Cel jest taki, by każdy pracownik, również ten, który nie ma bezpośredniej styczności z pacjentem, rozumiał misję zakładu. Na przykład osoba odpowiedzialna za transport próbek do laboratorium musi mieć świadomość, jaka jest jej rola w procesie leczenia, jakie ryzyko towarzyszy wykonywanej przez nią pracy, co ma zrobić w sytuacji awaryjnej, jak ma swoją pracę wykonywać najtaniej.
POLECAMY
© 2019 Termedia Sp. z o.o. All rights reserved.
Developed by Bentus.
PayU - płatności internetowe