eISSN: 2299-8284
ISSN: 1233-9989
Nursing Problems / Problemy Pielęgniarstwa
Bieżący numer Archiwum Artykuły zaakceptowane O czasopiśmie Rada naukowa Recenzenci Bazy indeksacyjne Prenumerata Kontakt Zasady publikacji prac
3/2017
vol. 25
 
Poleć ten artykuł:
Udostępnij:
więcej
 
 
streszczenie artykułu:
Artykuł przeglądowy

Implementacja ICNP® w procesie kształcenia studentów pielęgniarstwa. Doświadczenia ośrodka gdańskiego na przykładzie przedmiotu podstawy pielęgniarstwa – część 1

Hanna Grabowska

Data publikacji online: 2017/10/25
Pełna treść artykułu
Pobierz cytowanie
ENW
EndNote
BIB
JabRef, Mendeley
RIS
Papers, Reference Manager, RefWorks, Zotero
AMA
APA
Chicago
Harvard
MLA
Vancouver
 

Wstęp. Zgodnie z obowiązującymi w Polsce standardami kształcenia na kierunku pielęgniarstwo absolwent studiów pierwszego stopnia powinien „znać i stosować klasyfikacje diagnoz pielęgniarskich”.
Cel pracy. Celem niniejszego opracowania jest ukazanie możliwości wykorzystania ICNP® w procesie kształcenia studentów pielęgniarstwa realizowanego na pierwszym roku studiów pierwszego stopnia, w ramach przedmiotu podstawy pielęgniarstwa (w zakresie kształcenia teoretycznego).
Podsumowanie. Gdański Uniwersytet Medyczny posiada ponad 10-letnie doświadczenia w zakresie implementacji ICNP® w procesie kształcenia studentów. Wraz z upływem czasu i jednocześnie z rozwojem samej taksonomii te możliwości wydają się coraz większe, zarówno w zakresie treści kształcenia, jak i form zajęć dydaktycznych, podczas których wykorzystuje się terminologię referencyjną ICNP®.

słowa kluczowe:

ICNP®; proces kształcenia; klasyfikacja; podstawy pielęgniarstwa

© 2020 Termedia Sp. z o.o. All rights reserved.
Developed by Bentus.
PayU - płatności internetowe