eISSN: 2299-8284
ISSN: 1233-9989
Nursing Problems / Problemy Pielęgniarstwa
Bieżący numer Archiwum Artykuły zaakceptowane O czasopiśmie Rada naukowa Recenzenci Bazy indeksacyjne Prenumerata Kontakt Zasady publikacji prac
2/2016
vol. 24
 
Poleć ten artykuł:
Udostępnij:
więcej
 
 
streszczenie artykułu:
Artykuł przeglądowy

Analiza porównawcza ścieżki edukacji pielęgniarki psychiatrycznej w Polsce i Anglii

Joanna Cichoń

Data publikacji online: 2016/10/21
Pełna treść artykułu
Pobierz cytowanie
ENW
EndNote
BIB
JabRef, Mendeley
RIS
Papers, Reference Manager, RefWorks, Zotero
AMA
APA
Chicago
Harvard
MLA
Vancouver
 

Rodzaj otrzymanego wykształcenia determinuje rolę zawodową. Celem niniejszego artykułu jest analiza porównawcza ścieżki edukacyjnej pielęgniarki psychiatrycznej w Polsce i Anglii oraz omówienie podstaw, na jakich uznawane są kwalifikacje uzyskane w Polsce wraz z przedstawieniem celów i programów kształcenia pielęgniarek w obu tych państwach. Pod uwagę wzięto kształcenie na poziomie licencjackim w Polsce i Anglii oraz kształcenie podyplomowe, które realizowane jest podczas kursu kwalifikacyjnego i szkolenia specjalizacyjnego w Polsce.



The type of received education determines the performed role in the profession. In this article, the aim of which was the comparative analysis of the Mental Health Nurse education process in Poland and England as well as a discussion about the recognition of Polish qualifications, the goals and programmes of nursing education in these countries were presented. The education at the undergraduate in Poland and England and postgraduate education, realized during the qualification course and the specialization in Poland were taken into account.

słowa kluczowe:

pielęgniarstwo psychiatryczne; edukacja; Polska; Anglia

POLECAMY
© 2019 Termedia Sp. z o.o. All rights reserved.
Developed by Bentus.
PayU - płatności internetowe