eISSN: 2081-2833
ISSN: 2081-0016
Medycyna Paliatywna/Palliative Medicine
Bieżący numer Archiwum Artykuły zaakceptowane O czasopiśmie Rada naukowa Bazy indeksacyjne Prenumerata Kontakt Zasady publikacji prac
NOWOŚĆ
Portal dla onkologów!
www.eonkologia.pl
3/2015
vol. 7
 
Poleć ten artykuł:
Udostępnij:
więcej
 
 
streszczenie artykułu:
Opis przypadku

Leczenie bólu u chorych z zaparciem stolca wywołanym opioidami – opis przypadku

Tomasz Dzierżanowski
,
Aleksandra Ciałkowska-Rysz

Medycyna Paliatywna 2015; 7(3): 205–208
Data publikacji online: 2015/11/17
Pełna treść artykułu
Pobierz cytowanie
ENW
EndNote
BIB
JabRef, Mendeley
RIS
Papers, Reference Manager, RefWorks, Zotero
AMA
APA
Chicago
Harvard
MLA
Vancouver
 
Zaparcie stolca wywołane opioidami może wystąpić po zastosowaniu analgetyku opioidowego niezależnie od jego rodzaju oraz drogi podania. W pracy przedstawiono przypadek pacjentki, u której rozpoznano zaparcie poopioidowe związane z leczeniem fentanylem w postaci systemu transdermalnego. Jego zamiana na preparat oksykodonu z naloksonem w postaci tabletek o zmodyfikowanym uwalnianiu zapewniła skuteczność przeciwbólową oraz przywróciła prawidłową czynność jelit.

Opioid induced constipation may be caused by any opioid analgesics, in spite of their type and route of administration. In this paper, there was reported a case of a patient with opioid-induced constipation induced by transdermal fentanyl. Its switch to oxycodone/naloxone controlled release tablets provided analgesic effectiveness and restored proper bowel function.
słowa kluczowe:

opieka paliatywna, opioidy, zaparcie, oksykodon, nalokson

© 2020 Termedia Sp. z o.o. All rights reserved.
Developed by Bentus.
PayU - płatności internetowe