Lekarz w reklamie produktów leczniczych? Samorząd wyciągnie konsekwencje

Udostępnij:
NIL przypomina, że reklama produktu leczniczego nie może polegać na jego prezentowaniu przez naukowców, osoby posiadające wykształcenie farmaceutyczne, medyczne lub sugerujące posiadanie takiego wykształcenia. Izba ostrzega swoich członków przed występowaniem w reklamach.
Jak czytamy na stronie "Naczelnej Izby Lekarskiej", samorząd lekarski w ostatnim czasie w istotny sposób zintensyfikował działania w powyższym zakresie stale monitorując media i reagując na bieżąco na niezgodne z prawem zachowania lekarzy i lekarzy dentystów.

Rada może wyciągnąć konsekwencje wobec osób będących członkami izb lekarskich. W reklamach produktów leczniczych występują w większości przypadków osoby nie zrzeszone w izbie lekarskiej. W efekcie nie może podejmować restrykcji w stosunku do osób, które nie są lekarzami lub lekarzami dentystami.
 
© 2024 Termedia Sp. z o.o. All rights reserved.
Developed by Bentus.