123RF

8 mln osób aktywowało Internetowe Konto Pacjenta

Udostępnij:
Blisko połowa Polek i Polaków korzysta z IKP. Te dane potwierdzają, że wygodne, łatwe w obsłudze i intuicyjne narzędzia e-zdrowia sprawiają, że pacjenci są bardziej zaangażowani w zarządzanie swoim zdrowiem.
IKP pod ręką
Internetowe Konto Pacjenta (IKP) to bezpłatna aplikacja Ministerstwa Zdrowia, po raz pierwszy uruchomiona w maju 2018 r. Na IKP w bezpieczny i wygodny sposób można otrzymać e-receptę lub e-skierowanie, sprawdzić historię leczenia, umówić się na szczepienie np. przeciw COVID-19, wybierać lekarza czy złożyć wniosek o EKUZ.

Dzięki IKP użytkownicy mogą również zarządzać sprawami zdrowia swoich dzieci lub osób bliskich. Kompleksowość IKP przekłada się na wzrost jego popularności – już ponad 18 mln użytkowników aktywowało Internetowe Konto Pacjenta, a ponad 81 proc. z nich ocenia to narzędzie dobrze i bardzo dobrze.

W maju 2021 r. powstała aplikacja mobilna mojeIKP, która daje szybki dostęp do najważniejszych funkcji IKP na smartfonach. Aplikacja ma już ponad 5,7 mln instalacji. W ciągu każdych 30 minut korzysta z niej średnio 5,5 tys. osób.

Z czego pacjenci korzystają najchętniej? Na pierwszym miejscu e-recepty – mają już ponad 26 mln wyświetleń. Drugą najpopularniejszą funkcją jest dostęp do profilaktyki – ponad 14 mln wyświetleń. Kolejno na podium znajdują się e-skierowania – 9 mln wyświetleń oraz zdarzenia medyczne – 7 mln wyświetleń. Aplikacja mojeIKP ma ocenę na poziomie 4,7 gwiazdek zarówno w App Store jak i Google Play.

Przeczytaj także: "Dzięki narzędziom e-zdrowia lekarz i pacjent usprawnią proces leczenia" i "E-recepty i e-skierowania weszły na stałe do użytku. Mniej chętnie korzystamy z IKP".

 
© 2024 Termedia Sp. z o.o. All rights reserved.
Developed by Bentus.