SPECJALIZACJE
 
Wyślij
Udostępnij:
 
 
Zastrzyk metyloprednizolonu może być groźny dla alergików
 
CMDh potwierdza: zastrzyki metyloprednizolonu zawierające laktozę nie powinny być podawane pacjentom uczulonym na białka mleka krowiego.
CMDh (Co-ordination Group for Mutual Recognition and Decentralised Procedures – Human) wsparła tym samym wcześniejsze rekomendacje PRAC. Potwierdziła również, że pacjenci leczeni metyloprednizonem powinni przerwać terapię, jeśli ich stan się pogorszy lub zauważą nowe objawy.

Zastrzyki metyloprednizolonu podawane są pacjentom wykazującym poważne reakcje alergiczne lub cierpiącym na stany zapalne. Lek wzięto pod lupę po powtarzających się doniesieniach o poważnych reakcjach alergicznych (włączając w to wstrząs anafilaktyczny) na lek u pacjentów uczulonych na białka mleka krowiego.

W efekcie może dochodzić do sytuacji, w której pacjenci leczeni metyloprednizolonem z powodu alergii wykazują więcej jej objawów, ale trudno jest określić ze stuprocentową pewnością, czy lekarze mają do czynienia z niezależnym od leku pogorszeniem stanu pacjenta, czy jest to reakcja na lekarstwo. Zwiększanie dawek leku może wówczas prowadzić do dalszego pogorszenia się stanu pacjenta.

CMDh zgodziła się z wnioskiem PRAC, mówiącym o tym, że nie ma takiej ilości białka krowiego, które w przypadku lekarstwa stosowanego do leczenia ciężkich stanów alergicznych mogłoby być uznane za bezpieczne. W związku z tym najlepszym wyjściem jest usunięcie laktozy z preparatu. Firmy farmaceutyczne produkujące lek powinny zrobić to do 2019 roku. Do tego czasu lekarze powinni zachować ostrożność.
 
© 2017 Termedia Sp. z o.o. All rights reserved.
Developed by Bentus.
PayU - płatności internetowe