Wyślij
Udostępnij:
 
 
Samsung

Dlaczego warto korzystać z cyfrowych nośników obrazu

Źródło: Menedżer Zdrowia
Redaktor: Iwona Kazimierska |Data: 23.05.2022
 
 
Coraz więcej szpitali, przychodni, a nawet małych gabinetów decyduje się na wykorzystanie technologii Digital Signage (rozwiązania wizualne). Są to nie tylko zaawansowane wyświetlacze, lecz także oprogramowanie do zarządzania nimi oraz urządzenia peryferyjne.
Digital Signage to system pozwalający na atrakcyjną prezentację multimedialnych treści, który opiera się na zastosowaniu cyfrowych nośników obrazu. Dzięki atrakcyjności i aktywnym treściom, które można zmieniać w czasie rzeczywistym, jest on bezkonkurencyjny wobec tradycyjnych form przekazu, takich jak billboardy, plakaty czy foldery. System Digital Signage w placówkach medycznych coraz częściej zastępuje materiały drukowane, takie jak ulotki i plakaty, w istotny sposób obniżając koszty związane z projektowaniem, drukowaniem i kolportażem materiałów promocyjnych.

Digital Signage w placówkach medycznych
Profesjonalne wyświetlacze informują o ofercie placówki, przekazują aktualności, informacje związane z profilaktyką, mogą też pokazywać oferty komercyjne. Oprócz tego, a może przede wszystkim, pozwalają na usprawnienie komunikacji z pacjentami, kontrolę ich przepływu oraz optymalizację pracy zespołu medycznego.

Jak to wygląda w praktyce?
– Ekrany są wykorzystywane np. przy obsłudze systemów kolejkowych. Mogą to być tzw. wayfindery (wskazywacze drogi) pomagające w poruszaniu się po obiekcie lub interaktywne, dotykowe wyświetlacze. Dzięki ekranom można też komunikować się z pacjentem lub umawiać czy potwierdzać wizyty lekarskie. Rozwiązań oraz użyteczności jest bardzo dużo. Co ważne, większość z nich można dopasować do potrzeb konkretnej placówki czy sieci placówek, a także szpitali – mówi Krzysztof Stawiski, Key Account Manager Professional Display Samsung.

– Wyświetlacze Samsung dla placówek medycznych umożliwiają firmom działającym w tej branży wyjście naprzeciw rosnącym oczekiwaniom pacjentów, gości i pracowników. Co więcej, te zoptymalizowane urządzenia oferują najistotniejsze w tym sektorze wartości: zróżnicowane wrażenia, szybką i łatwą komunikację oraz wydajność, a wszystko to przy zmniejszeniu kosztów administracyjnych – dodaje.

– Wyświetlacze Samsung oferują najistotniejsze wartości w branży medycznej: zróżnicowane wrażenia, szybką i łatwą komunikację oraz wydajność, a wszystko to przy zmniejszeniu kosztów administracyjnych – podkreśla Krzysztof Stawiski.


Samsung, światowy lider w zakresie Digital Signage, oferuje kompleksowy zestaw rozwiązań do różnorodnych zastosowań, w tym wskazywania drogi, a także prezentacji treści w takich miejscach, jak poczekalnie, lobby, sale konferencyjne, gabinety lekarzy czy pokoje pacjentów.

Zdalne zarządzanie w czasie rzeczywistym
Ekranami, które oferuje firma Samsung, steruje system MagicInfo. Jest to kompleksowa platforma zapewniająca zdalne zarządzanie zarówno sprzętem, jak i oprogramowaniem oraz umożliwiająca wygodne tworzenie, ustalanie harmonogramu wyświetlania oraz prezentację treści w całej sieci wyświetlaczy. Pozwala ona tworzyć treści na ekranach profesjonalnych Samsung oraz zarządzać nimi w czasie rzeczywistym. Oznacza to, że można zaplanować wyświetlane treści z wyprzedzeniem, a także reagować na bieżąco, co jest niezwykle ważne w przypadku placówek medycznych.

W obrębie systemu dostępna jest większość profesjonalnych ekranów Samsung – od pojedynczych wyświetlaczy przed gabinetami lekarskimi, przez ściany wideo i LED w salach konferencyjnych, aż po ekrany umieszczone na zewnątrz obiektu. Bez względu na liczbę placówek, rozmieszczenie i typ zastosowanych ekranów całym systemem można zarządzać z jednego miejsca, właśnie dzięki MagicInfo.

– Do zarządzania ekranami nie jest potrzebna wyszukana czy skomplikowana infrastruktura. Wszystko zależy od potrzeb danej placówki lub gabinetu. Istnieje wiele możliwości personalizacji oferty. Jesteśmy w stanie przygotować rozwiązanie zarówno dla przychodni z kilkoma gabinetami, jak i wielokondygnacyjnego szpitala czy kliniki – wyjaśnia Krzysztof Stawiski.

Korzyści z Digital Signage dla placówek medycznych:
– Możliwość zaoferowania pacjentom zróżnicowanych doświadczeń, a także podwyższenia jakości świadczonych usług za sprawą wyświetlaczy. Przykładowo – system działający w poczekalniach umila oczekiwanie dzięki angażującym treściom, pozwala przekazać celowane, istotne informacje, skupia uwagę i sprawia, że czas oczekiwania wydaje się krótszy.
– Wewnętrzne wyświetlacze LED lub ściany wideo pozwalają wyróżnić placówkę i zaprezentować przydatne komunikaty, takie jak profile lekarzy, informacje o dostępnych usługach i innowacyjnych procedurach medycznych.
– Dzięki interaktywnym mapom i oznaczeniom cyfrowym odwiedzający chorych w szpitalach łatwo trafiają w odpowiednie miejsce.
– Zastosowanie wyświetlaczy pozwala na podniesienie wydajności placówki, przyczyniając się do efektywniejszej współpracy pomiędzy lekarzami, pozostałym personelem i pacjentami. Od mapy placówki przez listę przyjmujących lekarzy po rozmieszczenie oddziałów – każdy szpital może na różne sposoby wykorzystać wyświetlacze jako zaawansowane narzędzia szybkiej i efektywnej komunikacji.


Tekst opublikowano w „Menedżerze Zdrowia” 3–4/2022. Czasopismo można zamówić na stronie: www.termedia.pl/mz/prenumerata.

 
© 2022 Termedia Sp. z o.o. All rights reserved.
Developed by Bentus.