SPECJALIZACJE DERMATOLOGIA
 
Wyślij
Udostępnij:
 
 
Reakcja skórna na leczenie tocilizumabem
 
Działy: Aktualności
Na łamach Annal of Internal Medicine przedstawiono przypadek niepożądanych działań leczenia tocilizumabem 55 letniej kobiety.
Studium przypadku przedstawia historię 55 letniej kobiety, która od dwóch miesięcy skarżyła się na występowanie temperatury, ból gardła i wysypkę. U pacjentki zaobserwowano zwiększoną liczbę białych krwinek krwi, wysoki poziom białka C-reaktywnego i obniżony poziom ferrytyny. Kobieta była leczona tocilizumabem, po niepowodzeniach doustnego leczenia kortykosteroidami i metotreksatem.
Już po 10 dniach podania tocilizumabu u pacjentki wystąpiła ostra, swędząca wysypka, w testach laboratoryjnych wyszła hipereozynofilia oraz podwyższone enzymy wątrobowe. Po pięciu tygodniach, gdy odstawiono lek, dolegliwości minęły a wyniki uległy poprawie.
 
 
© 2017 Termedia Sp. z o.o. All rights reserved.
Developed by Bentus.
PayU - płatności internetowe