Wyślij
Udostępnij:
 
 
Kampania edukacyjna The Point „Cukrzyca. Szanse i wyzwania” pod patronatem Polskiego Towarzystwa Diabetologicznego
Kampania edukacyjna The Point „Cukrzyca. Szanse i wyzwania” pod patronatem Polskiego Towarzystwa Diabetologicznego
Źródło: The Point
Autor: Wojciech Jankowski |Data: 20.05.2019
 
 
Dlaczego diabetycy umierają najczęściej z powodu chorób sercowo – naczyniowych? Jaka jest przyszłość stosowania insuliny? Dlaczego tak ważna jest świadomość choroby u diabetyka? Jak istotna w ujęciu cukrzycy jest indywidualizacja terapii? Na te oraz wiele innych pytań, dotyczących cukrzycy i zdrowia diabetyków, odpowiedzi znajdziemy w kampanii edukacyjnej wydawnictwa The Point - "Cukrzyca. Szanse i wyzwania".
Całość ukazała się 17 maja jako tematyczny dodatek specjalny w Gazecie Wyborczej, w wersji online na wpunktozdrowiu.pl oraz na wielu portalach i wydarzeniach, poruszających tematykę zdrowia diabetyków.

Wraz z Ekspertami i Partnerami przybliżamy temat cukrzycy. Chcemy skupić się m.in. na temacie związanym z podejściem interdyscyplinarnym do choroby, wysoką śmiertelnością diabetyków związaną z powikłaniami spowodowanymi chorobami sercowo - naczyniowymi, przyszłością insuliny ludzkiej w ujęciu leczenia cukrzycy typu drugiego, zdrowia psychicznego diabetyków, a także istoty rozwoju edukacji terapeutycznej w ujęciu cukrzycy. Przybliżymy tematy diety i aktywności fizycznej jako istotnego elementu zdrowia diabetyka.

Artykuły, które znalazły się w kampanii:

O szansach i wyzwaniach dla diabetologii rozmawialiśmy z Prof. Maciejem Małeckim, prezesem Polskiego Towarzystwa Diabetologicznego, Katedra Chorób Metabolicznych CM UJ w temacie „Cukrzycowa Lawina”.
– s.2

Na temat przyszłości stosowania insuliny ludzkiej oraz jej roli w kontrolowaniu cukrzycy typu 2. przeczytacie Państwo w artykule „Złoty Wiek Insuliny” w wywiadzie z prof. dr hab. Dorotą Zozulińską - Ziółkiewicz Kierownikiem Katedry i Kliniki Chorób Wewnętrznych i Diabetologii UM im. K. Marcinkowskiego w Poznaniu.
– s. 3

Na temat kreatywnego podejścia do walki z cukrzycą opowiada Karolina Piątek Prezes Zarządu Fundacji Europejska Klinika Cukrzycy.
– s. 4

W temacie powiązania depresji z cukrzycą opowiada Joanna Chatizow, Prezes Zarządu, Stowarzyszenie Aktywnie Przeciwko Depresji.
– s. 5

O kluczowej prewencji incydentów związanych z układem sercowo - naczyniowym u pacjentów z cukrzycą, a także wiążących się z nimi dodatkowymi kosztami opowiadają dr hab. n.med. Leszek Czupryniak Kierownik Kliniki Chorób Wewnętrznych i Diabetologii WUM, prof. dr. hab. med. Krzysztof J. Filipiak Kardiolog, internista, hipertensjolog, farmakolog kliniczny, Prorektor Warszawskiego Uniwersytetu Medycznego, Prezes Polskiego Towarzystwa Nadciśnienia Tętniczego, dr Jerzy Gryglewicz Ekspert Instytutu Zarządzania w Ochronie Zdrowia Uczelni Łazarskiego.
- s. 6 - 7

O cukrzycy na poważnie, codzienności Diabetyka oraz wyzwań diabetologii 2019 opowiadają Anna Śliwińska Prezes Zarządu Głównego Polskiego Stowarzyszenia Diabetyków, Jerzy Magiera autor portalu mojacukrzyca.org. oraz Alicja Szewczyk Przewodnicząca Polskiej Federacji Edukacji w Diabetologii.
- s. 8


O tym dlaczego w leczeniu cukrzycy nie ma leków staromodnych i nowoczesnych, a leki skuteczne i nieskuteczne, rozmawiamy z prof. dr hab.n. med. Krzysztofem Strojkiem, Konsultantem krajowym w dziedzinie diabetologii.
- s. 10

Na temat dobrania odpowiedniego wstrzykiwacza dopasowanego do indywidualnych potrzeb pacjenta oraz aktywności fizycznej jako roli w sukcesie terapeutycznym opowiadają Alicja Szewczyk Przewodnicząca Polskiej Federacji Edukacji w Diabetologii oraz Patrycja Rzucidło-Zając z Instytutu Praw Pacjenta i Edukacji Zdrowotnej Koalicja na Rzecz Walki z Cukrzycą, Koordynator Programów i Projektów Specjalnych.
- s.11

Na temat wahań poziomu cukru we krwi opowiada Edyta Brzozowska Dziennikarka portalu Onet.
- s. 12

Głównym Partnerem Merytorycznym projektu zostało Polskie Towarzystwo Diabetologiczne.
Partnerzy Merytoryczni: Polska Federacja Edukacji w Diabetologii, Polskie Stowarzyszenie Diabetyków, Instytut Praw Pacjenta i Edukacji Zdrowotnej, Koalicja na Rzecz Walki z Cukrzycą, Stowarzyszenie aktywnie Przeciwko Depresji.
Partnerzy Strategiczni: Boehringer Ingelheim, Bioton, Polfa Tarchomin, Synexus.
Partnerzy: New Nordic, Ekamedica.
Partnerem Medialnym został Onet Zdrowie oraz mojacukrzyca.org, Szugarfrik, Fundacja Europejska Klinika Cukrzycy, Diabetologiaonline.pl, CassusBTL, Termedia, Diaforum.

Zapraszamy do zapoznania się z wersją online: http://wpunktozdrowiu.pl/wp-content/uploads/2019/05/Cukrzyca_Szanse_i_wyzwania_0519.pdf
 
© 2019 Termedia Sp. z o.o. All rights reserved.
Developed by Bentus.
PayU - płatności internetowe