SPECJALIZACJE DERMATOLOGIA
 
Partner Serwisu
Wyślij
Udostępnij:
 
 
Aspiryna a czerniak
 
Działy: Aktualności
Tagi: aspiryna
Istnieją sprzeczne dowody na ryzyko wystąpienia czerniaka po długiej ekspozycji na kwas acetylosalicylowy.
Autorzy badania kohortowego opublikowanego w JAAD zbadali związek pomiędzy codziennym stosowaniem aspiryny przez ponad rok rok a ryzykiem wystąpienia czerniaka. Analizie poddano dane ponad 5 milionów pacjentów, którzy przewlekle stosowali aspirynę. Okazało się, że długotrwałe przyjmowanie tego leku wiązało się ze zwiększonym ryzykiem wystąpienia czerniaka u mężczyzn (aRR, 1,48) lecz nie u kobiet. Długotrwałe stosowanie aspiryny raz na dobę wiązało się również z późniejszym rozpoznaniem czerniaka (aRR, 1,83 dla mężczyzn, aRR, 0,53 dla kobiet) i nie było związane z dawką aspiryny a ryzykiem wystąpienia czerniaka.
 
 
© 2018 Termedia Sp. z o.o. All rights reserved.
Developed by Bentus.
PayU - płatności internetowe