Specjalizacje, Kategorie, Działy

USA: Nowy trend bezglutenowy

Udostępnij:
Działy: Varia Aktualności
Wraz z rozwojem mody na zdrowe jedzenie w Stanach Zjednoczonych pojawił się trend bezglutenowy, tj. na nie spożywanie produktów zawierających gluten. Amerykanie wydają rocznie 1,31 mld dolarów na żywność bezglutenową. A szacuje się, że do 2015 r. rynek produktów bezglutenowych rozwinie się jeszcze bardziej i osiągnie 3,4 mld dolarów rocznie – donosi PolishUpdate.
Jeszcze nie tak dawno, osoby cierpiące na celiakię miały problemy z zaopatrzeniem się w produkty bezglutenowe. Dziś praktycznie w każdym sklepie spożywczym można kupić żywność bezglutenową. Przybywa też restauracji, które oferują dania „gluten free”. Żywnością bezglutenową jest żywność składająca się lub wytworzona ze składników niezawierających w swoim składzie zboża (pszenicę, żyto, jęczmień). Moda na żywność bezglutenową wśrod Amerykanów, zdaniem PolishUpdate, wpisuje się w trend na zdrowe żywienie. Produktami naturalnie bezglutenowymi są m.in. kukurydza, ryż, soja, proso, gryka, soczewica, fasola, orzechy oraz mięso, owoce i warzywa.
FDA – amerykańska agencja rządowa dbająca min. o jakość produktów spożywczych w USA na początku sierpnia tego roku wydała ostateczną regułę dla produktów określanych, jako bezglutenowe. Osoby z celiakią mogą teraz mieć zaufanie do znaczenia bezglutenowej etykiety na produktach spożywczych.
 
Patronat naukowy portalu:
Prof. dr hab. n. med. Grażyna Rydzewska, Kierownik Kliniki Gastroenterologii CSK MSWiA
Redaktor prowadzący:
Prof. dr hab. n. med. Piotr Eder, Katedra i Klinika Gastroenterologii, Żywienia Człowieka i Chorób Wewnętrznych Uniwersytetu Medycznego im. Karola Marcinkowskiego w Poznaniu
 
© 2024 Termedia Sp. z o.o. All rights reserved.
Developed by Bentus.