Pacjenci skargi napisali

Udostępnij:
W 2017 r. rzecznik praw pacjenta przeprowadził 1383 postępowania wyjaśniające w sprawie skarg pacjentów, w 2018 r. – 1517, zarówno nowych, jak i z lat poprzednich. Z jakim efektem? W 2018 r. naruszenie praw stwierdzono w 64 proc. przypadków, a w 2017 r. – w 61 proc. Najwięcej na Mazowszu (25 proc.) i na Śląsku (13 proc.), najmniej (po 2 proc.) w województwach lubelskim, opolskim, podlaskim i świętokrzyskim.
- 98 proc. skarg dotyczyło leczenia w ramach NFZ, a 61 proc. lecznictwa szpitalnego, z czego co piąte szpitalnych oddziałów ratunkowych, 17 proc. psychiatrycznego, a 16 proc. ginekologii i położnictwa - poinformowała "Rzeczpospolita". Pacjenci mieli uwagi do diagnozy i terapii, skarżyli się, że świadczenia nie są udzielane z należytą starannością, a dokumentacja medyczna wydawana za późno lub z błędem. Co piąta pacjentka miał uwagi do porady ginekologa.

W 2018 r. o 4 proc. wzrosła liczba skarg na podstawową opiekę zdrowotną. Najczęściej wnosili je pacjenci, którzy nie mogli dostać się do lekarza.

Zachęcamy do polubienia profilu "Menedżera Zdrowia" na Facebooku: www.facebook.com/MenedzerZdrowia i obserwowania kont na Twitterze i LinkedInie: www.twitter.com/MenedzerZdrowia i www.linkedin.com/MenedzerZdrowia.
 
© 2024 Termedia Sp. z o.o. All rights reserved.
Developed by Bentus.