Specjalizacje, Kategorie, Działy

Jest rozwiązanie na problemy zdalnych konsultacji. Sprawdź je!

Udostępnij:
Od kilku miesięcy telemedycyna jest fundamentem systemu opieki zdrowia. Było to widoczne zwłaszcza w apogeum epidemii koronawirusa, kiedy to rozwiązanie było najpopularniejszym i praktycznie jedynym sposobem dbania o swoje zdrowie – poza sytuacjami zagrożenia życia.
Jest wiele powodów dlaczego tak się stało m.in. łatwy dostęp i wygoda korzystania, odmiejscowienie porady poza placówki, które nadal w części pozostają zamknięte lub mają ograniczenia w dostępie.Wielu lekarzy zwraca uwagę, że teleporady są bardzo wygodnym rozwiązaniem, pozwalającym zapewnić w sposób łatwy i praktycznie nieograniczony dostęp do opieki zdrowotnej.

- Epidemia przyspiesza rozwój telemedycyny. Największego przełomu w tej dziedzinie spodziewam się w obszarze społecznym. Pacjenci i lekarze przekonają się, że korzystanie z rozwiązań telemedycznych jest nie tylko nieuchronne, ale też niezwykle potrzebne - mówił Dariusz Dziełak, dyrektor Departamentu Analiz i Innowacji NFZ, podczas debaty organizowanej przez redakcję Menedżera Zdrowia i w ostatnich miesiącach stało się to faktem.

W danych NFZ można wyczytać, iż w wielu placówkach podstawowej opieki zdrowotnej nawet 90 proc. porad udzielonych zostało w sposób zdalny. Początkowo lekarze oraz placówki zdrowia wykorzystywali połączenia telefoniczne czy komunikatory codziennego użycia jednak, to na co zwracali uwagę eksperci m.in. Tomasz Zieliński, wiceprezes Federacji Porozumienie Zielonogórskie – w tych codziennych aplikacjach był problem z bezpieczeństwem danych, w połączeniu telefonicznym lekarze nie widzieli pacjentów co zmniejszało skuteczność wizyt a z uwagi na ich dwustronną komunikację, pacjenci komunikowali się z lekarzami w ich czasie prywatnym.

Na te i inne problemy dało odpowiedź narzędzie do wideokonsultacji jakim jest Comarch MedCall

To narzędzie służące prowadzeniu wideokonsultacji, z którego placówki medyczne (POZ czy AOS) i gabinety lekarskie mogą korzystać już na stałe, również po zakończeniu pandemii koronawirusa. Można z niego korzystać niezależnie od miejsca pobytu (również podczas wyjazdu np. wakacyjnego), bez konieczności wizyty w przychodni i oczekiwania w kolejkach.
Comarch MedCall jest narzędziem dedykowanym placówkom medycznym, które w prosty sposób umożliwia komunikację audio-wideo z pacjentem zachowując wszystkie wytyczne dotyczące bezpieczeństwa danych. Stworzony z myślą o lekarzach komunikator, pozwalający na uzyskanie pełnoprawnej i pełnowartościowej porady.

Pacjent łączy się z lekarzem poprzez bezpłatną aplikację mobilną dostępną dla obu najpopularniejszych systemów operacyjnych telefonów komórkowych. Narzędzie to nie wymusza integracji z wewnętrznym systemem placówki medycznej ani nie ingeruje w dotychczasowe procesy.

Comarch MedCall to intuicyjne i proste narzędzie, składające się z dwóch składowych:
• Platforma medcall.pl, na której konto zakłada placówka medyczna bądź lekarz.
• Darmowa aplikacja mobilna dla pacjenta, która umożliwia odbieranie połączeń audio-wideo od lekarza w celu odbycia wideokonsultacji.

Do końca września 2020 r. każda placówka czy lekarz prowadzący gabinet może skorzystać z bezpłatnego okresu próbnego i spróbować jak działa MedCall.


Jak to działa?

Funkcjonowanie wideokonsultacji za pośrednictwem Comarch MedCall jest proste i nie wymaga zmiany w codziennym funkcjonowaniu. Wystarczy zarejestrować pacjenta osobiście, telefonicznie lub za pośrednictwem portalu. Osoba rejestrująca zachęca pacjenta do skorzystania z wideokonsultacji zamiast wizyty w przychodni, a system umożliwia wysłanie pacjentowi zaproszenia do pobrania darmowej aplikacji Comarch MedCall.
Pacjent pobiera aplikację, instaluje ją i podaje swój numer telefonu by zalogować się w niej, po stronie placówki natomiast lekarz loguje się na swoje konto na stronie medcall.pl i łączy się z pacjentem w aplikacji mobilnej.
Konsultacja rozpoczyna się o umówionej wcześniej godzinie, bez czekania w kolejce i bez zbędnego ryzyka po stronie pacjenta. Weryfikacja tożsamości pacjenta odbywa się na początku teleporady – lekarz może poprosić o numer PESEL i zweryfikować go w posiadanej dokumentacji medycznej.
W ramach aplikacji do wideokonsultacji lekarz ma możliwość wystawienia e-recepty lub e-zwolnienia oraz integracji z Comarch HealthNote - internetową książeczką zdrowia.

Bezpieczeństwo, intuicyjna obsługa i stały dostęp

Comarch MedCall daje możliwość stałego działania placówki i leczenia nawet w dobie pandemii. Zapewnia bezpieczeństwo, którego nie zapewniają popularne komunikatory przeznaczone do prywatnego użytku. To co równie istotne - lekarz nie musi dzielić się swoimi danymi z pacjentem; pacjent nie może oddzwonić do lekarza wewnątrz aplikacji. Rozwiązanie jest bardzo proste w obsłudze dla obu stron, a jej mobilność daje możliwość stałego dostępu do porady lekarskiej dla pacjenta. To na co warto zwrócić uwagę to możliwość dofinansowania zakupu odpowiednich systemów ze środków publicznych dla placówek podstawowej opieki zdrowotnej.
 
© 2024 Termedia Sp. z o.o. All rights reserved.
Developed by Bentus.