Będą wyższe kary za niezgodną z prawem reklamę suplementów diety?

Udostępnij:
Tego chce Główny Inspektora Sanitarny. - Kara pieniężna za niezgodną z prawem reklamę suplementów diety jest niewspółmierna do zysków ze sprzedaży - ocenia GIS i postuluje jej podwyższenie.
- W piśmie kierowanym do samorządu lekarskiego Grzegorz Hudzik, zastępca GIS, wyjaśnia, że zgodnie z prawem żywnościowym Unii Europejskiej znakowanie, prezentacja i reklama suplementów diety z wizerunkiem lekarza, farmaceuty są niedozwolone, gdyż mogłoby to sugerować konsumentowi, iż ma do czynienia z produktem leczniczym, a nie żywnością. Z kolei reklama przez osoby podające się za lekarza lub farmaceutę dodatkowo wprowadza odbiorcę w błąd - czytamy na stronie internetowej "Money.pl".

Inspektora wskazuje też, że na etykietach produktów spożywczych i w ich reklamach można zamieszczać komunikaty, że żywność ta ma szczególne właściwości. Jednak wszelkie oświadczenia zdrowotne i żywieniowe powinny opierać się na "ogólnie przyjętych dowodach naukowych" oraz mieć w nich uzasadnienie.

- Zasadne byłoby podwyższenie kar pieniężnych za nieprawidłowe znakowanie suplementów diety, w tym ich reklamę i prezentację - apelują przedstawiciele GIS-u.

Obecnie maksymalna kara za niezgodne z prawem żywnościowym oznakowanie, prezentację, reklamę i promocję środków spożywczych wynosi do trzydziestokrotnego przeciętnego wynagrodzenia miesięcznego w gospodarce narodowej za rok poprzedzający.
 
© 2024 Termedia Sp. z o.o. All rights reserved.
Developed by Bentus.