Firmy farmaceutyczne liderem wydatków na reklamę

Udostępnij:
Zbadano wydatki reklamowe w lutym 2019 roku w wybranych branżach, czyli farmaceutycznej, handlowej, finansowej, telekomunikacyjnej i motoryzacyjnej. Wynik? Farmacja na czele, co szczególnie wyraźnie wydać w telewizji.
- W mediach największy budżet na reklamy przeznaczyła branża farmaceutyczna, której wydatki w lutym wyniosły 44 proc. spośród wszystkich przeanalizowanych branż – poinformował IMM.

Nieco mniejszy udział kwot zainwestowanych w reklamy zanotowała branża handlowa (27 proc.). Na trzecim miejscu znalazła się motoryzacja (11 proc.), za nią finanse (10 proc.) i telekomunikacja (8 proc.).

W lutym wydatki branży farmaceutycznej wyniosły ponad 422 mln zł na promocję w telewizji, prasie i radio. Kwota ta jest niemal o ponad 167 mln większa od tej, którą na reklamę przeznaczyła branża handlowa. Sumy te istotnie przekraczają budżety pozostałych branż.

Największe kwoty w przeanalizowanych branżach nadal inwestowane są w reklamy telewizyjne (średnio po 60 proc.), gdzie branża farmaceutyczna przeznaczyła na reklamę ponad 298 mln zł.

Przeczytaj także: "Leki z telewizji".

Zachęcamy do polubienia profilu "Menedżera Zdrowia" na Facebooku: www.facebook.com/MenedzerZdrowia i obserwowania konta na Twitterze: www.twitter.com/MenedzerZdrowia.
 
© 2024 Termedia Sp. z o.o. All rights reserved.
Developed by Bentus.