iStock

Większy komfort na szpitalnych oddziałach ratunkowych

Udostępnij:
Opublikowano projekt rozporządzenia zawierający rozwiązania techniczne pozwalające na jednolite zarządzanie obsługą pacjentów oczekujących na szpitalnych oddziałach ratunkowych – nowe zapisy pozwolą na poprawę komfortu chorych oraz znaczne ograniczenie nieefektywnego wykorzystania czasu pracy osób zatrudnionych w rejestracji i punktach informacji.
W dokumencie opisano rozwiązania techniczne pozwalające na jednolite zarządzanie trybami obsługi oczekujących w szpitalnych oddziałach ratunkowych oraz przypisanie ich do odpowiedniej kategorii według stopnia pilności udzielenia świadczeń medycznych, a także przeprowadzanie segregacji medycznej przy wykorzystaniu elektronicznych narzędzi. Dotyczy to również osób przetransportowanych do SOR przez zespoły ratownictwa medycznego.

Podkreślono też, że „wykorzystanie funkcjonalności systemu zarządzającego trybami obsługi pacjenta w szpitalnym oddziale ratunkowym, tzw. TOPSOR, umożliwia bieżące informowanie pacjentów o przewidywanym czasie oczekiwania na pierwszy kontakt z lekarzem w SOR z uwzględnieniem trybu pilności przyjęcia wyznaczonego przez personel medyczny na podstawie stanu zdrowia ocenionego w procesie segregacji medycznej”. Takie rozwiązanie – jak oceniono w uzasadnieniu – skutkuje „zwiększeniem komfortu osób w stanie nagłego zagrożenia zdrowotnego”. Resort zaznaczył, że „znacznie ograniczone zostaje również nieefektywne wykorzystanie czasu pracy osób zatrudnionych w rejestracji i punktach informacji”.

Projekt reguluje również zakres i warunki administrowania TOPSOR.

Rozporządzenie zacznie obowiązywać od 1 lipca 2021.

Jeśli chcesz ściągnąć dokument, kliknij w: Projekt rozporządzenia w sprawie systemu zarządzającego trybami obsługi pacjenta w szpitalnym oddziale ratunkowym.

Przeczytaj także: „Więcej czasu na dostosowanie SOR do wymagań”.

 
© 2024 Termedia Sp. z o.o. All rights reserved.
Developed by Bentus.