,,Tramwaj zwany pożądaniem” kieruje młodych na dobre tory w seksie

Udostępnij:
Pierwszy tegoroczny tramwaj zwany pożądaniem, który w unikalny sposób połączy edukację na temat seksu i profilaktyki zakażeń HIV z zabawą, ruszy w Poznaniu 10 maja. To tylko jedno z dziesięciu polskich miast, gdzie edukatorzy udadzą się ze swoją misją.
To już 6. edycja ogólnopolskiej kampanii pn. „Tramwaj zwany Pożądaniem” organizowanej przez Międzynarodowe Stowarzyszenie Studentów Medycyny IFMSA-Poland. Kampania finansowana jest ze środków przyznanych IFMSA-Poland w konkursie Pozytywnie Otwarci, a ufundowanych przez Gilead Sciences Poland.

W tym roku, poza Poznaniem, tramwaje i autobusy będą kursować w Warszawie, Krakowie, Wrocławiu, dwa razy w Gdańsku, Bydgoszczy, Katowicach, Szczecinie, Olsztynie oraz Białymstoku. Jazdę nietypowym pojazdem będą pasażerom umilać DJ’e oraz członkowie IFMSA-Poland. W skład zespołu edukatorów w tramwajach zwanych pożądaniem wejdą studenci medycyny, którzy pełnią funkcję Konsultantów Bezpiecznych Zachowań Seksualnych. Dodatkowo, w każdym tramwaju usytuowane zostaną stanowiska z materiałami edukacyjnymi i prezerwatywami.

Celem przedsięwzięcia jest zwrócenie uwagi polskiego społeczeństwa na kwestie związane ze zdrowiem reprodukcyjnym oraz edukacja społeczna z zakresu profilaktyki zakażeń przenoszonych drogą płciową, a w szczególności zakażeń HIV. Każdy pasażer dostanie unikatowy bilet z adresem najbliższej placówki, w której można wykonać bezpłatny test w kierunku zakażenia tym wirusem.
„Projekt IFMSA-Poland jest wart uwagi nie tylko ze względu na swój oryginalny i rozrywkowy charakter, ale także na kontekst epidemiologiczny. Aż 60 procent zakażonych w naszym kraju stanowią osoby w wieku 25-48 lat. Dlatego tak mocno wspieramy inicjatywy, których przekaz kierowany jest do młodych osób” – powiedział Paweł Mierzejewski, koordynator programu Pozytywnie Otwarci.

Kampania „Tramwaj zwany pożądaniem” dobrze wpisuje się w to zadanie. Przede wszystkim ze względu na swoją popularność i zasięg. Dotychczasowe edycje odniosły sukces w największych ośrodkach akademickich kraju i zyskały duży rozgłos medialny. Organizatorzy liczą, że tegoroczna, szósta już akcja będzie równie efektywna jak poprzednie.
-Wierzymy, że nasza kampania zwiększy świadomość młodych osób w zakresie bezpiecznych zachowań seksualnych i wpłynie na zmianę ich nastawienia do wykonywania testów w kierunku HIV. Ten wirus już nie zabija, o ile tylko osoby z nim żyjące mają opiekę medyczną i przyjmują leki antyretrowirusowe. Z HIV można żyć długo i relatywnie komfortowo. Mimo to stereotypy na temat wirusa skutecznie blokują osoby młode przed testowaniem się. Młodzi demonizują pozytywny wynik testu do tego stopnia, że rezygnują z jego wykonywania. To wszystko powoduje, że co roku HIV wykrywa się w naszym kraju u coraz większej liczby osób. Mało tego: przedstawiciele organizacji pozarządowych szacują, że od 50 do 70 procent seropozytywnych Polaków nie zdaje sobie sprawy, że żyje z HIV. Jest to największy odsetek w Unii Europejskiej. Mamy nadzieję, że nasza kampania przyczyni się do poprawy tej sytuacji – powiedziały Anna Rewekant, Koordynator Narodowy IFMSA-Poland ds. Zdrowia Reprodukcyjnego i AIDS oraz Agnieszka Palus, Koordynator Ogólnopolski projektu Tramwaj zwany Pożądaniem.

Tramwaje i autobusy zwane pożądaniem pojadą w tym roku w Polsce według następującego harmonogramu:
Poznań 10 maja
Wrocław 11 maja
Warszawa 12 maja
Bydgoszcz 19 maja
Szczecin 19 maja
Gdańsk 20 maja
Olsztyn 20 maja
Katowice 26 maja
Kraków 26 maja
Białystok 2 czerwca
Gdańsk – grudzień 2017 roku (w okolicach Światowego Dnia AIDS 1 grudnia)

Patroni medialni kampanii: Radio ESKA, Cosmopolitan, Telewizja Superstacja, Medonet.pl, Imperium Kobiet, planetakobiet.com.pl, wmeskimkregu.pl

Materiały na temat wydarzenia oraz galerie zdjęć z poprzednich edycji akcji dostępne są na profilu Facebookowym wydarzenia: https://www.facebook.com/TramwajZwanyPozadaniemPolska/

***
Celem Programu Pozytywnie Otwarci jest promocja profilaktyki HIV oraz wiedzy o możliwości normalnego życia z wirusem. W ramach programu Pozytywnie Otwarci organizowany jest Konkurs dla instytucji i osób, które chciałyby prowadzić lub już prowadzą programy w obszarach edukacji i aktywizacji, a także profilaktyki HIV/AIDS. Partnerami Programu są Prezydent m. st. Warszawy, Krajowe Centrum ds. AIDS, Służba Zdrowia, Wydawnictwo Termedia oraz firma Gilead Sciences.

Dodatkowych informacji udziela:
Marta Kotula
Tel. 507 719 570
E-mail – biuro@pozytywnieotwarci.pl
www.pozytywnieotwarci.pl
 
© 2024 Termedia Sp. z o.o. All rights reserved.
Developed by Bentus.