123RF

Absurdy kształcenia anatomii

Udostępnij:
Większość z uczelni, które utworzyły w ostatnim roku kierunki lekarskie, nie posiada odpowiedniej infrastruktury. To nowość, ale poziom zastosowania byle jakich półśrodków do prowadzenia zajęć przebija wszelkie granice absurdu. Część ze szkół organizuje wyjazdy do prosektoriów oddalonych o setki kilometrów, inne korzystają z anatomii wirtualnej.
Powyższe zarzuty to wnioski ze stanowiska opublikowanego przez Porozumienie Rezydentów.

Dlaczego wybrano anatomię?

– To najważniejszy przedmiot na pierwszym roku. Nawet jeśli po latach nie pamiętamy nazw konkretnych struktur, to obycie z ludzkim ciałem i znajomość jego topografii jest fundamentem naszej wiedzy. Jest to przedmiot specjalistyczny, wymagający wykształconej kadry, odpowiedniej infrastruktury i dostępu do preparatów, więc jeśli uczelnie nie mogą poradzić sobie z zapewnieniem odpowiedniego poziomu, to czy można liczyć, że uda im się to z przedmiotami klinicznymi? Szczerze wątpimy – uzasadniono.

Udostępniamy stanowisko w całości.



Dokument można oglądać na komputerach, niektórych telefonach lub ściągając go po kliknięciu w: Stanowisko zarządu Porozumienia Rezydentów OZZL dotyczące nauczania anatomii na kierunkach lekarskich bez odpowiedniego zaplecza – z komentarzami ekspertów.

Przeczytaj także: „Sprzedawcy marzeń”, „Lekarz z politechniki” i „Umiejętności nie zdobędzie się w autobusie”.

 
© 2024 Termedia Sp. z o.o. All rights reserved.
Developed by Bentus.