Patryk Ogorzałek/Agencja Gazeta

Billboardy z „pozdrowieniami od Joanny Lichockiej”

Udostępnij:
Dzięki pieniądzom zebranym na platformie „Zrzutka.pl” porozwieszano billboardy ze zdjęciem posłanki PiS Joanny Lichockiej wykonującej wulgarny gest i podpisem „PiS pozdrawia chorych na raka”. Są w Gnieźnie, Suwałkach, Augustowie, Giżycku, Wrocławie, Kielcach i Rzeszowie.
To, by słynne zdjęcie posłanki Lichockiej umieścić na billboardach wymyślili Marcin Mycielski i Bartosz Kramek. Pierwszy jest działaczem Fundacji Otwarty Dialog i KOD, administruje też facebookowym profilem „Sok z Buraka”. Bartosz Kramek to przewodniczący Rady Fundacji Otwarty Dialog. W internecie uruchomiono zbiórkę na ten cel.

Na plakacie umieszczono zdjęcie posłanki Joanny Lichockiej pokazującej środkowy palec w trakcie posiedzenia Sejmu, podczas którego przegłosowano przeznaczenie 2 mld zł na Telewizję Publiczną i Polskie Radio. Opozycja chciała pieniądze przeznaczyć na onkologię.

– Akcja była spontaniczna. Wspólnie z Bartkiem Kramkiem postanowiliśmy wykorzystać gest posłanki Lichockiej i pokazać społeczeństwu, co rząd planuje zrobić z ich podatkami. Billboardy postanowiliśmy powiesić zwłaszcza na ścianie wschodniej, bastionie PiS – mówi Mycielski w rozmowie z „Gazetą Wyborczą”.

– Zgłaszają się do nas właściciele nośników, którzy oferują nam miejsca. Tam było we Wrocławiu czy Giżycku, przy wjeździe do miasta – opowiada Mycielski. Dodaje, że jeśli ktoś wpłaci tysiąc złotych lub więcej i poprosi o ustawienie billboardu w swoim mieście, organizatorzy zbiórki uwzględnią to miejsce.

Od 20 lutego do 2 marca, do godz. 12.30, uzbierano 204 790 zł. Pieniądze wpłaciły 2702 osoby.

O sprawie poinformowały „Gazeta Wyborcza” i „Gazeta Wrocławska”.

Wkrótce poinformujemy o kolejnych miejscach, w których rozwieszono plakaty.

Przeczytaj także: „Dawid Murawa: Dofinansujmy chirurgię onkologiczną”, „Na co prof. Lubiński przeznaczyłby 2 mld zł?”, „Prof. Chybicka o tym, co można kupić za 2 mld zł”, „Na co prezes Godlewski przeznaczyłby 2 mld zł?” i „Prof. Jassem o 2 mld zł przeznaczonych na telewizję i radio publiczne”.

Zachęcamy do polubienia profilu „Menedżera Zdrowia” na Facebooku: www.facebook.com/MenedzerZdrowia i obserwowania kont na Twitterze i LinkedInie: www.twitter.com/MenedzerZdrowia i www.linkedin.com/MenedzerZdrowia.
 
© 2024 Termedia Sp. z o.o. All rights reserved.
Developed by Bentus.