Cztery miliardy złotych na reklamę leków bez recepty

Udostępnij:
Tylko w 2018 roku przedsiębiorstwa produkujące medykamenty dostępne bez recepty i suplementy diety zapłaciły za ich promocję 4,2 mld zł. Ile zrobiły?
- Dane Instytutu Monitorowania Mediów pokazują, że to właśnie firmy farmaceutyczne inwestują najwięcej w promocję swoich produktów. W 2018 roku przeznaczyły na ten cel aż 4,2 mld zł. To 35 proc. łącznej kwoty wydanej na reklamy przez przedstawicieli przeanalizowanych branż – informuje „Gazeta Pomorska”.

Spostrzeżenia farmaceutów wyraźnie pokazują, że największy wpływ na decyzje zakupowe Polaków, a więc i wybór odpowiedniej terapii, mają reklamy. - Pacjenci najczęściej pytają o środki, które znają z mediów, rzadko pytają o ich właściwości, a głównym czynnikiem decydującym o wyborze jest znajomość marki lub nazwy konkretnego produktu – mówiła w komentarzu Barbara Niebisz-Nowak, doradca ds. farmaceutycznych Mediq.

Jak na tym zarabia „big i small pharma”? Można pozazdrościć. - Rynek apteczny w październiku 2018 roku zanotował sprzedaż na poziomie 3 180 mln zł. To oznacza, że wobec analogicznego okresu 2017 wzrosła ona o prawie 333 mln zł. Z kolei w porównaniu września 2018 r. o 357,5 mln zł – podaje PEX PharmaSequence.

Wzrost wydatków na reklamę się zatem opłaca. Sprzedaż w ramach recept refundowanych wyniosła ponad 1, 1 mld zł miesięcznie i wzrosła o ponad 116 mln zł (plus 11,5 proc.), a wartość sprzedaży odręcznej wyniosła prawie 1,3 mld zł i wzrosła o ponad 154 mln zł (plus 13 proc.). Przy stosukowo niewielkich wydatkach w skali rocznej – wynik w skali miesięcznej jest imponujący.
 
© 2024 Termedia Sp. z o.o. All rights reserved.
Developed by Bentus.