Inwazja reklam leków i suplementów w Polsce

Udostępnij:
Liczba reklam w kategorii produkty zdrowotne i leki, w ciągu 18 lat, wzrosła niemal dwadzieścia razy. W tym samym czasie ogólna liczba reklam wzrosła zaledwie trzykrotnie. Liderem rynku, gdy chodzi o łączną kwotę wydatków, jest Aflofarm.
Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji przygotowała raport na temat reklam leków, produktów leczniczych i suplementów diety. Wynika z niego i to, że w 1997 roku reklam leków w najpopularniejszych kanałach (TVP 1, TVP 2, Polsat i TVN) było około 8, a w 2014 - 200 tysięcy.

W badania wynika ile emitowanych jest reklam produktów zdrowotnych i leków, jak rynek ten zmieniał się na przestrzeni lat. Jak czytamy na stronie "Wyborcza.biz", w latach od 1997 do 2015 liczba reklam w kategorii produkty zdrowotne i leki wzrosła o 2 tysiące procent.

- Z szacunków domów mediowych wynika, że w roku temu na reklamę w telewizji w Polsce najwięcej przeznaczyła firma Aflofarm. Jej wydatki wzrosły o ponad 43 proc. rok do roku i wyniosły cennikowo 1,47 mld zł (czyli bez rabatów, które sięgają nawet 70 proc.). Według firmy Starlink koncerny farmaceutyczne wydają na reklamę więcej niż banki czy telekomy. W 2015 r. cennikowo było to 5,5 mld zł, jednak w rzeczywistości mogło to być ok. 1 mld zł - czytamy na portalu.
 
© 2024 Termedia Sp. z o.o. All rights reserved.
Developed by Bentus.