Specjalizacje, Kategorie, Działy
Wyślij
Udostępnij:
 
 

Lekarz nad morzem, pacjent w górach – tak też można leczyć!

Autor: Maciej Chyziak |Data: 29.07.2020
 
 
Jesteśmy w środku trwających wakacji, okresu sprzyjającego wyjazdom – również za granicę. Co prawda falujący poziom zakażeń koronawirusem, może nie zachęca do dalekich i ryzykownych podróży, ale i tak spora część z nas wybrała się lub zamierza wybrać się na chwilę zasłużonego urlopu. Do tegorocznych wyjazdów wakacyjnych warto się dobrze przygotować.
Aktywność fizyczna, wysokie temperatury czy zmiana flory bakteryjnej to nieodłączne elementy ładnego lata i wakacyjnych wyjazdów, niestety mogą one również być powodem problemów zdrowotnych, które nawet w czasie urlopu warto skonsultować z lekarzem POZ lub specjalistom. Stan epidemii wciąż trwa i wymusza zachowania szczególnych środków ostrożności. Warto przed wyjazdem dobrze przemyśleć, jak będzie można korzystać z opieki zdrowotnej, bo to, że niektórzy będą musieli z niej skorzystać jest pewne. Najbardziej komfortowe jest korzystanie ze stałego lekarza, tego który zna nas najlepiej, który po pierwszych czasem objawach, jest w stanie dobrze zdiagnozować pacjenta.

Tylko jak to zrobić?

Wyjazd daleko od domu, stan pogarszający się nagle, temperatura u pacjenta rośnie. Na te i inne problemy dało odpowiedź narzędzie do wideokonsultacji jakim jest Comarch MedCall. Już od wielu tygodni telemedycyna jest fundamentem systemu opieki zdrowia. Zdalna porada zdała egzamin w apogeum epidemii koronawirusa, ale i teraz w okresie wakacyjnym, urlopowym lub po prostu zawsze, kiedy jesteś dalej od domu a potrzebna jest porada „swojego lekarza”. Jest wiele powodów dlaczego tak się stało m.in. łatwy dostęp i wygoda korzystania, ale nie mniej ważne jest odmiejscowienie porady poza placówki. I to, że w czasie takiej porady pacjent i lekarz mogą być w dwóch różnych miejscach świata – wystarczy zasięg telefonii komórkowej lub dostęp do Wi – Fi.

Czym jest Comarch MedCall?

To narzędzie służące prowadzeniu wideokonsultacji, z którego placówki medyczne (POZ czy AOS) i gabinety lekarskie mogą korzystać już na stałe, również po zakończeniu pandemii koronawirusa. Można z niego korzystać niezależnie od miejsca pobytu, bez konieczności wizyty w przychodni i oczekiwania w kolejkach. Comarch MedCall jest narzędziem dedykowanym placówkom medycznym, które w prosty sposób umożliwia komunikację audio-wideo z pacjentem zachowując wszystkie wytyczne dotyczące bezpieczeństwa danych. Stworzony z myślą o lekarzach komunikator, pozwalający na uzyskanie pełnoprawnej i pełnowartościowej porady lekarskiej.

Pacjent z poziomu swojego telefonu komórkowego może połączyć się z lekarzem poprzez bezpłatną aplikację mobilną. Narzędzie to nie wymusza integracji z wewnętrznym systemem placówki medycznej ani nie ingeruje w dotychczasowe procesy.
Comarch MedCall to proste narzędzie, składające się z dwóch składowych:
• Darmowej aplikacji mobilnej dla pacjenta, która umożliwia odbieranie połączeń audio-wideo od lekarza w celu odbycia wideokonsultacji.
• Platforma medcall.pl, na której konto zakłada placówka medyczna bądź lekarz.

Do końca września 2020 r. każda placówka czy lekarz prowadzący gabinet może skorzystać z bezpłatnego okresu próbnego i spróbować jak działa MedCall.


Realizowanie wideokonsultacji za pośrednictwem Comarch MedCall jest proste i nie wymaga zmiany w codziennym funkcjonowaniu. Wystarczy zarejestrować pacjenta osobiście, telefonicznie lub za pośrednictwem portalu, a system umożliwia wysłanie pacjentowi zaproszenia do pobrania darmowej aplikacji Comarch MedCall.
Pacjent po zainstalowaniu jej podaje swój numer telefonu by zalogować się i być gotowym do odebrania połączenia wideoporady, po stronie placówki lekarz loguje się na swoje konto na stronie medcall.pl i łączy się z pacjentem w aplikacji mobilnej.
Weryfikacja tożsamości pacjenta odbywa się na początku teleporady – lekarz może poprosić o numer PESEL i zweryfikować go w posiadanej dokumentacji medycznej. To co ważne dla obu stron konsultacja rozpoczyna się o umówionej wcześniej godzinie, bez czekania w kolejce.

Podczas porady lekarz może poprosić pacjenta o udostępnienie zebranej dokumentacji medycznej dzięki możliwości integracji z Comarch HealthNote – mobilną książeczką zdrowia, w której pacjent może gromadzić swoje wyniki i dokumenty medyczne.

Bezpieczeństwo, intuicyjna obsługa i stały dostęp

Comarch MedCall daje możliwość stałego działania placówki i leczenia nawet w dobie pandemii czy w okresie wakacyjnym, bez przerywania kontaktu pacjent - lekarz. Zapewnia bezpieczeństwo danych, które może być zagrożone w przypadku korzystania z tradycyjnych prywatnych komunikatorów, a to co równie istotne (wszak to okres urlopowy) - lekarz nie musi dzielić się swoimi danymi z pacjentem; pacjent nie może oddzwonić do lekarza wewnątrz aplikacji. Rozwiązanie jest bardzo proste w obsłudze dla obu stron, a jej mobilność daje możliwość stałego dostępu do porady lekarskiej dla pacjenta. To na co warto zwrócić uwagę to możliwość dofinansowania zakupu odpowiednich systemów ze środków publicznych dla placówek podstawowej opieki zdrowotnej.
 
facebook linkedin twitter
© 2020 Termedia Sp. z o.o. All rights reserved.
Developed by Bentus.
PayU - płatności internetowe