Specjalizacje, Kategorie, Działy
123RF

Centrum e-Zdrowia: mojeIKP dostępne także offline

Udostępnij:
Bezpłatna aplikacja mobilna mojeIKP, która daje dostęp do wielu funkcjonalności Internetowego Konta Pacjenta, działa także w trybie offline – receptę można wykupić bez połączenia z internetem – wskazało 14 czerwca Centrum e-Zdrowia.
Aplikacja umożliwia m.in. łatwe odbieranie e-recept i e-skierowań, sprawdzenie dawkowania przepisanego leku, wykupienie leku w aptece przez pokazanie kodu QR na ekranie telefonu, bez konieczności podawania farmaceucie numeru PESEL oraz ustawienia przypomnienia, kiedy pacjent ma wziąć leki. Dzięki aplikacji można też np. sprawdzić, kiedy i w jakiej placówce odbędzie się wizyta na podstawie zarejestrowanego e-skierowania.

– Czy wiecie, że mojeIKP działa także offline? Dzięki temu można np. wykupić lek w aptece za pomocą kodu QR w sytuacji, gdy nie mamy dostępu do internetu – wskazało 14 czerwca na Twitterze Centrum e-Zdrowia.

Jak wyjaśniono na stronie pacjent.gov.pl, gdy zobaczymy komunikat, że nie mamy dostępu do internetu, nadal możemy skorzystać z dostępu do dokumentów – w specjalnym trybie offline.

– Kliknij na „Przejdź do trybu offline”. Jeśli np. e-recepta, którą chcesz wykupić, była widoczna w twojej aplikacji, to możesz ją otworzyć i dać farmaceucie jej kod do zeskanowania – poinformowano.

Co ważne, informacje i dokumenty w aplikacji widoczne w trybie offline są takie, jakie były przy ostatnim połączeniu z internetem i zalogowaniu się w aplikacji mojeIKP.

W przypadku dokumentów dla dzieci i bliskich nie pobierają się one automatycznie do trybu offline przy każdym uruchomieniu aplikacji. Zapisują się dopiero wówczas, jeśli przełączymy się na konto dziecka lub bliskiej osoby. Działanie to związane jest z wydajnością systemu.

W trybie offline nie można m.in. uaktualnić danych ani zarejestrować się na szczepienie.

Opracowanie: INK
 
123RF
© 2024 Termedia Sp. z o.o. All rights reserved.
Developed by Bentus.