"Przyniosłem Ci flaszeczkę". Czy dzieci promują w Polsce alkohol?

Udostępnij:
Do Komisji Etyki Reklamy trafiły skargi na reklamę syropu Paola. Zdaniem konsumentów reklama firmy Hoop jest nieetyczna i ma podtekst alkoholowy. Czy skarga jest słuszna?
- W telewizyjnym spocie chłopiec daje dziewczynce zawiniętą w papier butelkę i mówi „Przyniosłem Ci flaszeczkę". Z relacji skarżących wynika, że następnie przerażona matka myśląc, że dziecko przyniosło wódkę wyrywa mu butelkę zapakowaną jak w sklepach monopolowych. Po odwinięciu okazuje się, że w środku jest sok Paola – opisuje „Rzeczpospolita”.

Skarżący podnieśli, że spot telewizyjny zachęca do kupowania i spożywania alkoholu. Ich zdaniem publikacja oswaja dzieci z okolicznościowym, 'imprezowym piciem' mocnego alkoholu.

W czasie posiedzenia skargi przedstawiał i popierał arbiter-referent.

Arbiter-referent wniósł o uznanie reklamy za sprzeczną z dobrymi obyczajami (art. 2 ust. 1 Kodeksu Etyki Reklamy) oraz zarzucił, że reklama nie była prowadzona w poczuciu odpowiedzialności społecznej oraz zgodnie z zasadami uczciwej konkurencji.

Jak opisuje „Rzeczpospolita” skarżony złożył pisemną odpowiedź na skargę, w której podkreśla, że przedmiotowa reklama w żaden sposób nie zachęcała ani nie promowała spożywania alkoholu zarówno przez dzieci, jak i przez dorosłych - nie zawierała bowiem scen przedstawiających alkohol bądź też spożywanie go w jakiejkolwiek postaci.

Zespół Orzekający dopatrzył się w przedmiotowej reklamie naruszenia norm Kodeksu Etyki Reklamy zarzucanych przez skarżących i uznał, że reklama nie była prowadzona zgodnie z dobrymi obyczajami oraz z należytą starannością co jest niezgodne z art. 2 ust. 1 Kodeksu.

W chwili publikacji reklama niniejszego materiału reklama nie została wycofana, można było ją obejrzeć TUTAJ
 
© 2024 Termedia Sp. z o.o. All rights reserved.
Developed by Bentus.