Odszedł Jerzy Hennig
Redaktor: Bartłomiej Leśniewski
Data: 26.09.2017
Źródło: BL
Tagi: | Jerzy Hennig |
Był współtwórcą i wieloletnim dyrektorem krakowskiego Centrum Monitorowania Jakości.
- Zdaję sobie sprawę, że akredytacja jest pożądana przez wiele szpitali, choćby do pozyskiwania środków europejskich. Ale to nie może być tak, że „chcę i już mam” - powtarzał i dodawał: - Szpital zobowiązywany jest do przestrzegania ściśle określonych standardów akredytacyjnych, których w 15 działach jest 221.
Według jego koncepcji Centrum powołano po to, by jakość pracy polskich szpitali z roku na rok była coraz lepsza.
Centrum Monitorowania Jakości w Ochronie Zdrowia jest centralną jednostką resortu zdrowia. Powołane zostało przez Ministra Zdrowia w 1994 roku, w celu inspirowania oraz wspierania działań zmierzających do poprawy jakości usług medycznych świadczonych przez placówki polskiej opieki zdrowotnej.
Do głównych zadań CMJ należy między innymi przygotowanie i prowadzenie szkoleń pobudzających i wspierających projekty podnoszenia jakości świadczeń zdrowotnych, przeprowadzanie i udoskonalanie procesu akredytacji placówek opieki zdrowotnej i monitorowanie wskaźników jakości, na które składają się parametry subiektywne (badanie satysfakcji pacjenta), obiektywne (wskaźniki medyczne) oraz o charakterze pośrednim (wskaźniki jakości życia).
Zachęcamy do polubienia profilu "Menedżera Zdrowia" na Facebooku: www.facebook.com/MenedzerZdrowia/ i obserwowania konta na Twitterze: www.twitter.com/MenedzerZdrowia.
Według jego koncepcji Centrum powołano po to, by jakość pracy polskich szpitali z roku na rok była coraz lepsza.
Centrum Monitorowania Jakości w Ochronie Zdrowia jest centralną jednostką resortu zdrowia. Powołane zostało przez Ministra Zdrowia w 1994 roku, w celu inspirowania oraz wspierania działań zmierzających do poprawy jakości usług medycznych świadczonych przez placówki polskiej opieki zdrowotnej.
Do głównych zadań CMJ należy między innymi przygotowanie i prowadzenie szkoleń pobudzających i wspierających projekty podnoszenia jakości świadczeń zdrowotnych, przeprowadzanie i udoskonalanie procesu akredytacji placówek opieki zdrowotnej i monitorowanie wskaźników jakości, na które składają się parametry subiektywne (badanie satysfakcji pacjenta), obiektywne (wskaźniki medyczne) oraz o charakterze pośrednim (wskaźniki jakości życia).
Zachęcamy do polubienia profilu "Menedżera Zdrowia" na Facebooku: www.facebook.com/MenedzerZdrowia/ i obserwowania konta na Twitterze: www.twitter.com/MenedzerZdrowia.