Archiwum

Strategia rzecznika praw pacjenta na lata 2020-2023

Udostępnij:
Bartłomiej Chmielowiec zaprezentował strategię działania na lata 2020-2023. W dokumencie ujęto najważniejsze cele RPP dotyczące bezpieczeństwa, wsparcia i edukacji pacjentów.
Bartłomiej Chmielowiec poinformował, że w chwili objęcia przez niego funkcji rzecznika praw pacjenta toczyła się publiczna dyskusja na temat przyszłości tego urzędu. W raporcie dotyczącym możliwości uproszczenia regulacji wykonywania działalności leczniczej, przygotowanym przez zespół przy Ministerstwie Zdrowia, znalazły się sugestie zmiany zakresu uprawnień czy nawet likwidacji biura RPP.

– Między innymi z tych względów moim pierwszym strategicznym celem było przekonanie interesariuszy systemu ochrony zdrowia o istotnej roli instytucji rzecznika praw pacjenta w systemie i pokazanie opinii publicznej, a przede wszystkim pacjentom, że jest ona potrzebna i stanowi dla nich prawdziwą wartość dodaną – powiedział Bartłomiej Chmielowiec.

Obecnie do biura RPP wpływa wiele sygnałów wsparcia w zakresie podejmowanych inicjatyw zarówno ze strony pacjentów, jak i podmiotów wykonujących działalność leczniczą. Jak zauważa RPP, przyszedł zatem czas na kolejne kroki i nową jakość, dlatego powstał dokument określający działania na najbliższe lata definiujący najważniejsze cele rzecznika praw pacjenta. Strategia była też konsultowana z radą organizacji pacjentów i radą ekspertów, działającymi przy RPP.

– Stoimy przed trudnymi wyzwaniami, również tymi związanymi z epidemią koronawirusa. Dlatego potrzebujemy dobrego planu i sprawnie działającego urzędu, który wyjdzie naprzeciw oczekiwaniom obywateli. Wierzę, że realizacja wskazanych celów doprowadzi do wzmocnienia pozycji pacjenta w systemie ochrony zdrowia – wskazał Bartłomiej Chmielowiec.

Strategia rzecznika praw pacjenta zakłada:
– skuteczność ochrony praw pacjentów przy maksymalnym wykorzystaniu narzędzi ustawowych,
– proaktywną postawę w kontaktach z pacjentami,
– działalność opiniotwórczą rzecznika w debacie publicznej w obszarze ochrony zdrowia,
– wysoką jakość obsługi osób zgłaszających się do rzecznika po pomoc, poradę i wsparcie.



Jeśli chcesz ściągnąć dokument, kliknij w: „Strategia wieloletnia rzecznika praw pacjenta na lata 2020-2023”.

Zachęcamy do polubienia profilu „Menedżera Zdrowia” na Facebooku: www.facebook.com/MenedzerZdrowia i obserwowania kont na Twitterze i LinkedInie: www.twitter.com/MenedzerZdrowia i www.linkedin.com/MenedzerZdrowia.
 
© 2024 Termedia Sp. z o.o. All rights reserved.
Developed by Bentus.