Logo aptek internetowych ma chronić pacjentów przed fałszywkami leków

Udostępnij:
Komisja Europejska pod koniec czerwca wprowadziła logo, które pozwoli pacjentom zidentyfikować autoryzowane apteki internetowe sprzedające autentyczne leki. Rozporządzenie ustanawiające nowe logo powinno wejść w życie do końca lipca 2014 r. Państwa członkowskie będą miały rok na przygotowanie się do jego przyjęcia.
Utworzenie takiego logo dla aptek internetowych zostało wprowadzone na mocy nowej dyrektywy 2011/62/EU tzw. „fałszywkowej”, która weszła w życie w styczniu 2013 r.

„Kupując leki w internecie, konsumenci muszą być świadomi, że gdy nie kupują od prawnie działających dostawców leków, ryzykują zakup leków, które są sfałszowane. Komisja utworzyła wspólne logo dla aptek internetowych, aby zapewnić bezpieczeństwo konsumentom” - wyjaśnia Tonio Borg, komisarz UE ds. zdrowia.

Rozporządzenie ustanawiające nowe logo powinno wejść w życie do końca lipca 2014 r., a państwa członkowskie mają rok na przygotowanie się do jego przyjęcia. Urzędy regulacyjne w UE umieszczą na swoich listach wszystkie prawnie działające apteki internetowe w swoim kraju oraz innych upoważnionych sprzedawców leków.
Strona www Europejskiej Agencji Leków (EMA) będzie zawierać linki do tych list. Dyrektywa „fałszywkowa” przewiduje, że państwa członkowskie przeprowadzą kampanie, aby zwiększyć świadomość o logo oraz o niebezpieczeństwach związanych z sfałszowanymi lekami.
Dyrektywa UE o fałszywych lekach ma na celu uniemożliwić sfałszowanym lekom wejście do prawnie działającego łańcucha dostaw i dotarcie do pacjentów. Wzmacnia istniejącą kontrolę i wprowadza nowe środki. Ustanowienie logo dla aptek internetowych to znaczący krok w wdrażaniu dyrektywy.
 
© 2024 Termedia Sp. z o.o. All rights reserved.
Developed by Bentus.